Prima ediţie a programului „Rabla local” va demara la jumătatea lunii octombrie, a anunțat Mihai Drăgan, director de Comunicare în cadrul Ministerului Mediului. prin acest program, românii îşi vor putea casa maşinile mai vechi de 15 ani în schimbul unui voucher de 3.000 de lei, fără să fie obligați să achiziţioneze una nouă.
„Acest program vine în contextul în care România are obligaţia, prin PNRR, să caseze până în anul 2026 un număr de 250.000 de autovehicule mai vechi de 15 ani. Acest program îl lansăm pentru prima dată anul acesta, cu un buget de 50 de milioane de lei. Vom avea o primă de casare de 3.000 de lei pentru cetăţenii care doresc să-şi caseze maşinile, iar 80% din buget va fi suportat de către minister, prin Fondul pentru Mediu, şi 20% de către autoritatea publică locală”, a precizat Mihai Drăgan.
Potrivit acestuia, programul „Rabla local” se va desfăşura prin intermediul autorităţilor publice locale, iar, drept urmare, depunerea dosarelor se va face la primării.
Autoritățile speră să caseze prin acest program, anul acesta, peste 20.000 de autovehicule vechi. ”Cu siguranţă, dacă se va dovedi un succes, aşa cum se preconizează, sperăm să repetăm programul cu bugete mai mari în anii viitori”, a adăugat oficialul Ministerului Mediului.
În acelaşi context, acesta a subliniat că, în 2022, Ministerul Mediului a alocat cel mai mare buget din istoria programelor „Rabla”, peste 1,2 miliarde de lei.
„Ministerul Mediului susţine mobilitatea curată, mobilitatea verde şi vrem să îndrumăm industria auto către acest deziderat. Anul acesta, ministerul a oferit prin Fondul pentru Mediu cel mai mare buget din istoria programelor „Rabla”. Vorbim în total de peste 1,2 miliarde de lei, alocate în bugetele „Rabla Clasic” şi „Rabla Plus” pentru înnoirea pe de o parte a parcului auto, casarea maşinilor vechi şi achiziţionarea unora mai puţin poluante şi, bineînţeles, a maşinilor electrice şi hibrid plug-in. Am lansat o nouă sesiune de finanţare pentru cele două programe, vinerea trecută, şi pot să vă spun că bugetul pentru „Rabla Plus”, cel puţin pentru persoanele juridice, a fost epuizat în 20 de minute de la deschiderea sesiunii de finanţare, iar bugetul pentru persoanele fizice în mai puţin de două ore. Până acum, anul acesta, s-au achiziţionat peste 5.000 de autovehicule electrice, dar cu siguranţă vor fi mult mai multe, pentru că, după cum ştim, sunt încă probleme cu componenta de livrări pentru acest tip de vehicule”, a arătat Mihai Drăgan.
Potrivit Administrației Fondului pentru Mediu, persoana fizică care dorește să se înscrie trebuie să verifice dacă unitatea administrativ-teritorială (UAT) pe rază căruia își are domiciliul participă în cadrul acestui program și să caseze și să radieze autovehiculul uzat numai după ce se asigură că primăria localității pe raza căreia își are domiciliul participă în program.
În cadrul unei sesiuni de înscriere în programul ”Rabla local”, un UAT poate obţine finanţare pentru
– cel mult: 100 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie ≤ 1.000 de locuitori;
– 500 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 1.001 şi 5.000 de locuitori;
– 1.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 5.001 şi 10.000 de locuitori;
– 5.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 10.001 şi 50.000 de locuitori;
– 20.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 50.001 şi 200.000 de locuitori;
– 50.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie ≥ 200.001 de locuitori.
CITEȘTE ȘI:
Companiile europene cu flote de utilitare ușoare au înregistrat vânzări de 786 mld. euro. Studiu Ford Pro
Focusul pe spații logistice și industriale poate aduce României investiții de 10 mld. euro
Comentați?