Problemele de livrare a autoturismelor noi cu care se confruntă producătorii auto au un impact semnificativ și asupra pieței de automobile la mâna a doua, prețurile mașinilor germane second hand înregistrând o creștere cu 3.000 de euro comparativ cu anul precedent, arată datele platformei de vânzări auto online Autoscout24, citate de publicația firmenauto.de.
Potrivit Asociației germane a dealerilor și service-urilor auto (ZDK), mașinile second hand mai noi devin din ce în ce mai rare în Germania. ”Deoarece multe modele de mașini noi sunt greu de găsit din cauza crizei semiconductorilor, cumpărătorii au trecut recent la automobile second-hand. Acest lucru duce la o cerere puternică continuă pe piața mașinilor la mâna a doua și la o scădere a ofertei”, arată ZDK.
Aproximativ 580.000 de mașini second hand au fost vândute în august, cu 8% mai puțin decât în aceeași lună a anului trecut. Totodată, în primele 8 luni au fost înregistrate 4,57 milioane de tranzacții de vânzare-cumpărare, cu doar 0,3% mai puține decât în perioada similară din 2020.
Scăderea ofertei pe piața de mașini second hand determină deja creșterea prețurilor. Platfoma de vânzări auto online Autoscout24 a raportat deja un nou record. Prețul mediu a urcat la 23.196 de euro în luna august, cu 250 de euro mai mult decât în iulie. Comparativ cu august 2020, creșterea prețului mediu este de 3.000 de euro.
CITEȘTE ȘI:
Flota ”verde” a Deloitte Belgia a ajuns la 240 automobile Mini Electric
Şase din zece antreprenori români nu resimt creşterea economică de 13%. Analiză Ciel România
Comentați?