O analiză realizată de International Car Distribution Programme (ICDP) arată că, în prezent, mai mulţi constructori auto încearcă să reducă numărul de dealeri pe care îi controlează direct, fie prin vânzare, fie prin închidere totală.
ICDP este un institut britanic de cercetare a pieţei, având ca principal obiect de activitate distribuţia de automobile.
Potrivit studiului, cea mai extinsă reţea europeană aflată în proprietatea unui producător auto este cea a grupului Volkswagen, cu 564 de dealeri. În mare parte, aceştia au intrat în componenţa grupului german odată cu achiziţionarea companiei Porsche Holding Salzburg.
Alte companii producatoare de maşini care deţin reţele importante de dealeri sunt PSA Peugeot Citroen cu 259 de centre, Daimler cu 252 şi Renault cu 209. Conform documentului ICDP, cea mai performantă reţea europeană de dealeri a unui producător auto este cea a BMW (43 dealeri), iar cele mai multe centre deţinute de o reţea independenă sunt sub controlul Emil Frey (350 dealeri).
După Rafale E-Tech full hybrid 200 CP, Renault deschide comenzile pentru Rafale...
•Răzvan Codorean8 octombrie 2024Prezentat în România la SAB 2024, Subaru Forester este un model cheie...
•Flote Auto4 octombrie 2024La doar o săptămână de la debutul mărcii Leapmotor în România și...
•Răzvan Codorean2 octombrie 2024România s-a aliniat debutului european al Leapmotor International. Modelul T03 a fost...
•Răzvan Codorean25 septembrie 2024
Comentați?