Advertisement

semnalizarea rutieră
Home Infrastructură Siguranţă rutieră Poliția ar putea verifica mijloacele de semnalizare rutieră de pe șosele. Proiect

Poliția ar putea verifica mijloacele de semnalizare rutieră de pe șosele. Proiect

Fără doar și poate, regulile de circulaţie trebuie respectate. Numai că această sarcină devine tot mai dificilă atunci când indicatoarele şi marcajele rutiere sunt ascunse în spatele copacilor, nu există, sunt neconforme, au vopseaua scorojită, iar conducătorii auto sunt nevoiţi să le intuiască. Considerând că marcajele rutiere sunt foarte importante, deoarece asigură participanţilor la trafic deplasarea în condiţii de siguranţă şi fluenţă, deputatul Cristian-Paul Ichim a depus un proiect de lege la Senat care prevede ca Poliția rutieră să verifice mijloacele de semnalizare rutieră şi alte dispozitive speciale existente pe şoselele din România.

”În prezent, cadrul legal nu conferă Poliţiei Rutiere o obligaţie expresă de a consemna şi a prezenta vreo situaţie de încălcare a modului de amplasare a mijloacelor de semnalizare rutieră, de aceea, soluţia pe care o propun se regăseşte într-un proiect de lege transpartinic pe care l-am depus recent. Consider că Poliţia Rutieră trebuie să se implice mai mult în zona de prevenţie, iar prin proiectul propus, agenţii de poliţie vor fi obligaţi să verifice mijloacele de semnalizare rutieră şi alte dispozitive speciale existente pe şoselele din România. Poliţia Rutieră trebuie să se asigure că standardele de siguranţă rutieră sunt respectate de către administratorul drumului public, acesta din urmă fiind obligat să remedieze deficienţele constatate”, explică deputatul Cristian-Paul Ichim.

Acesta susține că, potrivit unor verificări făcute în primele 10 luni ale anului 2021, s-a constatat că peste 1.100 de kilometri de drum din România au marcajele rutiere deteriorate, iar peste 5.500 de indicatoare lipsesc cu desăvârşire.

Potrivit parlamentarului, sunt multe statistici privind siguranţa rutieră şi majoritatea trimit România în coada clasamentului la acest capitol. ”Există un cumul de motive pentru care şoselele din ţara noastră sunt atât de periculoase şi din cauza cărora există atât de multe accidente. Motive ce ţin de şoferi sau pietoni, cum ar fi viteza excesivă sau condusul sub influenţa alcoolului, neadaptarea la condiţiile de drum, traversarea prin locuri nepermise, dar şi unele ce ţin de autorităţi: infrastructura rutieră foarte slab dezvoltată şi neîntreţinută corespunzător, foarte puţine autostrăzi şi drumuri expres”, conchide Cristian-Paul Ichim.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Economia circulară poate diminua cu aproape o treime consumul de resurse și materii prime

Peste 2.000 de sancţiuni contravenționale aplicate şoferilor de poliţiştii Brigăzii Autostrăzi

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MAE
Siguranţă rutieră

MAE: Recomandări privind trecerea frontierelor bulgare pentru perioada 20 iulie – 15 septembrie

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetăţenii români care intenţionează să călătorească în...

Autostrada A3
Siguranţă rutieră

Trafic închis pe Autostrada A3, în perioada 18-19 iulie. Rutele alternative

Centrul INFOTRAFIC din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române informează că în...

antidrog
JuridicSiguranţă rutieră

Guvernul modifică Ordonanţa de urgenţă privind siguranţa rutieră. Testele antidrog și returnarea permiselor

În ședința de joi, Guvernul va modifica Ordonanţa de urgenţă privind siguranţa...

giurgiu-ruse
Siguranţă rutieră

Miercuri încep lucrările de reparație pe Podul Giurgiu – Ruse. Durata estimată, 730 de zile

Lucrările de reparație pe tronsonul bulgar al Podului Giurgiu – Ruse încep...