Polițele RCA pentru camioane s-au scumpit de la 1 iulie

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunțat că tarifele RCA pentru camioane au crescut de la 1 iulie la peste 20.000 de lei pentru clasa B0 și cere Guvernului, Parlamentului, Consiliul Concurenței și ASF măsuri urgente de reglementare a acestora.



camioane

Transportatorii consideră că aceste creșteri nu au la bază niciun fundament economic, iar companiile de asigurări au profitat de faptul că piața RCA este una captivă și au urcat tarifele pentru transportatorii rutieri până la un nivel la care majoritatea firmelor sunt împinse în faliment.

Reprezentanții UNTRR au prezentat și un exemplu de poliță RCA primită din partea unei companii-membre a asociației,din care reiese cum tarifele asiguratorilor au crescut, în ultimele 12 luni, cu peste 150%.

În 2015 compania a plătit o primă de asigurare de 7.251,6 lei, tarif aferent clasei B2 la acel moment, ceea ce înseamnă că, dacă autovehiculul ar fi fost încadrat în clasa B0, ar fi achitat o primă de asigurare de 8.057,33 lei (la clasa B2 există o reducere a primei de 10% față de clasa B0). În prezent, compania a primit o ofertă de reînnoire a poliței aferentă clasei B4, ceea ce indică faptul că autovehiculul nu a fost implicat în niciun accident rutier în ultimul an, iar reducerea față de clasa B0 este de 18%, cuprinsă între 16.958,36 lei și 21.871,9 lei pentru 12 luni. Astfel, prima pentru B0 este între 20.680,92 lei (4.575 euro) și 26.673 lei (5.900 euro), ceea ce indică o creștere de peste 150% în numai un an”, explică UNTRR.

Transportatorii rutieri menționează faptul că și-au exprimat în numeroase rânduri nemulțumirea față de creșterea continuă a tarifelor asigurărilor în industria transporturilor, solicitând autorităților române încă din anul 2008 să întreprindă măsuri concrete de protecție a consumatorilor.

Uniunea precizează că deși ASF a invitat UNTRR și celelalte asociații ale transportatorilor la întâlniri cu privire la RCA, iar acestea au transmis ASF 12 propuneri care sa fie incluse în proiectul de lege RCA, conducerea ASF a ignorat 80% din propunerile convenite cu transportatorii în actualul proiect de lege RCA transmis de către Parlament anul aceasta.

De asemenea, UNTRR susține că în forma actuală, proiectul de lege RCA nu soluționează cea mai importantă problemă care a generat protestele transportatorilor și a condus la demararea discuțiilor cu Autoritatea de Supraveghere Financiară — respectiv stabilirea unui sistem de control al tarifelor de primă RCA, pe elemente de cost fundamentate, general acceptate de asiguratori, asigurați și ASF. UNTRR respinge noul proiect de lege RCA deoarece nu conduce la o reducere a prețurilor pe segmentul RCA, fiind redactat doar în interesul companiilor de asigurări.

Pentru reducerea primei RCA, transportatorii propun creșterea gradului de cuprindere în asigurarea RCA a tuturor
autovehiculelor, care s-ar putea realiza prin verificarea polițelor RCA cu ajutorul camerelor de supraveghere CNADNR —
numerele de înmatriculare citite de aceste camere se vor exporta periodic către ASF, unde se vor compara cu baza de date existentă și va presupune sancționarea celor care nu au asigurare.

Considerăm că dacă toate autovehiculele din România ar fi asigurate RCA, prima medie pentru vehiculele comerciale ar scădea la 1.100 de euro, în timp ce prima medie pentru autoturisme s-ar reduce la 95 de euro”, precizează UNTRR.

De asemenea, Uniunea susține că reducerea fraudei pe segmentul RCA s-ar putea realiza prin măsuri administrative la emiterea polițelor RCA, respectiv conexiunea la baza de date a DRPCIV/RAR, după sistemul existent și funcțional utilizat la emiterea rovinietelor, vehiculul fiind identificat pe baza unicității numărului de înmatriculare și a seriei de șasiu.

Tot pentru reducerea tarifelor RCA, UNTRR susține elaborarea unui ghid de vătămări corporale.

 

 

Adaugati comentariu