În această săptămână au fost făcuți doi pași înainte pentru construcția Podului peste Prut la Ungheni, primul pod cu 4 benzi între România și Republica Moldova, parte din Autostrada Unirii A8.
Astfel, Guvernul a aprobat, prin hotărâre, indicatorii obiectivului de investiţii ,,Podul peste Prut la Ungheni”, România – judeţul Iaşi, Republica Moldova – raionul Ungheni”, valoarea investiției fiind de 32,3 mil. euro, ce va fi asigurată din fonduri europene din Programul CEF – Connecting Europe Facility 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.
Podul peste Prut de la Ungheni, care include și vama rutieră, va avea o lungime de 260 de metri. Proiectul mai include construirea unui tronson de autostradă cu o lungime de 500 metri, care va asigura funcționalitatea independentă a podului până la finalizarea integrală a Autostrăzii A8 Târgu Mureș – Târgu-Neamț – Iaşi – Ungheni, precum și realizarea unui punct de control la trecerea frontierei, care va fi dotat cu parcări pentru camioane, autoturisme și spații închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor.
Pe de altă parte, Comisia Europeană a aprobat deja un grant în valoare de 16, 2 milioane de euro pentru realizarea podului. Anunțul a fost făcut, la Constanța, de către Adina Vălean, comisarul european pentru transporturi.
”Avem pregătită documentația de atribuire, iar în scurt timp vom demara procedura pentru lansarea licitației pentru execuția lucrărilor. Acest pod va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova)”, a precizat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Durata execuției este stabilită la 24 de luni.
CITEȘTE ȘI:
A început construcția fabricii de anvelope Nokian de la Oradea, prima cu emisii zero de CO2
Producția auto a urcat cu 0,2% în primele 4 luni, la 176.635 autoturisme
Comentați?