Advertisement

Podul de la Brăil
Home Infrastructură Podul de la Brăila va fi conectat la 5 șosele de mare viteză

Podul de la Brăila va fi conectat la 5 șosele de mare viteză

Podul de la Brăila va fi punctul de intersecţie a cinci șosele de mare viteză, care îl vor conecta astfel de rețeaua rutieră națională. Este vorba despre drumurile expres spre Focşani, Buzău, Galaţi și Tulcea, dar și despre drumul TransRegio spre Călăraşi.

Pentru ca Podul peste Dunăre de la Brăila să fie pus cu adevărat în valoare și să fie folosit la capacitate maximă, mai ales că a costat nu mai puțin de 500 de milioane de euro, trebuie conectat la drumurile de mare viteză și de mare siguranță rutieră, nu numai la cele de legătură, prevăzute deja în contract, dar oricum nefinalizate. Planuri pentru astfel de noi investiții există, însă majoritatea sunt doar pe hârtie. Pentru ca toate să devină realitate ar trebui să mai treacă vreo 4-5 ani.

Drumul Expres Brăila – Galați

Acesta este singurul proiect dintre cele cinci aflat într-un stadiu avansat de construcție. Drumul Expres Brăila – Galați, cu o lungime de aproximativ 11 kilometri și 2 benzi pe sens, este realizat în proporție de 78%. Lucrările, începute în ianuarie 2022, au termen de finalizare luna mai 2024, după ce ministrul Transporturilor estimase că investiția ar fi putut fi încheiată chiar până în decembrie 2023. Unii specialiști sunt însă ceva mai sceptici. Din cauza lucrărilor complexe, precum Podul hobanat peste Siret, al doilea cel mai mare din România după cel de la Agigea, șoseaua nu va putea fi deschisă traficului înainte de finalul anului. Mai mult, aceștia spun că, într-un scenariu pesimist, circulația va fi posibilă abia în 2025.

Șoseaua, construită de Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, cuprinde, pe lângă podul peste Siret (307,75 ml) și 3 poduri, 1 pasaj și 2 viaducte complicate peste căile ferate din zonă. Drumul va face și o joncţiune cu DN 2B Buzău – Brăila, printr-o intersecţie giratorie proiectată la est de localitatea Movileni. În zona joncțiunii, DN 2B va fi reabilitat şi lărgit la patru benzi de circulaţie.

Valoarea totală a investiției se ridică la aproximativ 450 milioane de lei (90 mil. euro), fără TVA.

Drumul Expres Brăila – Focșani

Cunoscută și sub numele de Milcovia Expres, șoseaua de mare viteză este gândită să conecteze sudul Moldovei de Podul de la Brăila. În prezent, compania Inginieria Especializada Obra Civil e Industrial realizează Studiul de Fezabilitate, valoarea cotractului fiind de 15 milioane de lei. Într-un document transmis Senatului, reprezentanții Ministerului Transporturilor spun că proiectantul realizează acum Studiul privind ocuparea terenurilor și face demersuri pentru obținerea tuturor avizelor și acordurilor, inclusiv a celui de Mediu.

În privința Drumului Expres Brăila – Focșani (76 km), autoritățile par, ca de obicei, destul de optimiste: ”Maximum în aprilie – mai (2024, n.red.) lansăm licitațiile pentru execuția lucrărilor”, spunea recent secretarul de stat Ionel Scrioșteanu.

Drumul va avea două benzi de circulație pe sens (3,5 m/bandă), zonă mediană de 3 metri și două acostamente de 2,25 metri. În cadrul studiului de trafic, proiectantul va lua în calcul, încă din faza inițială de proiectare, opțiunea de a dezvolta șoseaua de mare viteză la trei benzi de circulație pe sens sau chiar aducerea la profil de autostradă.
Drumul Expres își are originea în estul municipiului Focșani, printr-un nod rutier amplasat pe Autostrada A7 Buzău – Focșani. Are o dezvoltare Est către Vest până la Brăila și are ca punct final nodul rutier de conexiune cu Drumul Expres Buzău – Brăila, în apropierea localității Cazasu.

Șoseaua va mai fi conectată, prin noduri rutiere, la DN 23 Focșani – Măicănești – Brăila și DN 25 Galați – Tecuci.

Drumul Expres Brăila – Buzău

Denumită și ”Muntenia Expres”, șoseaua de aproximativ 111,6 km are o variantă de traseu aprobată, cu asigurarea conexiunii la Autostrada A7 Ploiești – Buzău. În prezent, tot compania Ingenieria Especializado Obra Civil e Industrial elaborează Studiul de fezabilitate și proiectul tehnic de execuție, termenul de finalizare fiind, inițial, iunie 2022. Ulterior a fost prelungit până în aprilie 2025, dar și valoarea contractului a fost majorată cu 17%, la aproximativ 19 milioane de lei. La începutul acestui an, proiectantul a solicitat consiliilor județene Buzău și Brăila emiterea certificatelor de urbanism, iar acum face măsurători pentru realizarea Studiului Topografic.

Șoseaua se va racorda la DN 2B Buzău – Brăila, prin două ieșiri, la Gălbinaşi şi CA Rosetti, cu drumuri de legătură de câte 4 km, dar și la DN 22 Râmnicu Sărat – Brăila – Tulcea – Constanța și la DN 23 Focșani – Brăila.

Drumul Expres Brăila – Tulcea

Șoseaua de mare viteză, în lungime de 61,6 km, are traseul avizat și se va conecta, pe lângă Podul peste Dunăre, și cu Drumul Expres Constanța – Tulcea. Proiectul este în faza elaborării Studiului de fezabilitate, realizat tot de compania Ingenieria Especializado Obra Civil e Industrial. Termenul de finalizare a fost, inițial, februarie 2022, dar, ulterior, a fost prelungit până în decembrie 2024, conform datelor publicate de CNAIR. Valoarea contractului este de 16,3 milioane de lei, majorată anul trecut cu 17%.

Drumul expres va fi construit practic între localitățile Jijila și Cataloi, fiind prevăzute noduri de descărcare care asigură legătura cu infrastructura adiacentă podului suspendat peste Dunăre, precum şi cu viitorul Drum Expres Tulcea-Constanţa, în dreptul localităţii Cataloi. De asemenea, vor mai exista trei noduri intermediare, la Isaccea, între Luncaviţa şi Văcăreni şi în zona Teliţa. Traseul va fi cvasiparalel cu DN 22 Tulcea – Constanța, fiind prevăzute şi două parcări de scurtă durată şi două spaţii de servicii.

Drumul TransRegio Galați – Brăila – Călărași

În ianuarie 2023, președinții consiliilor județene din Ialomița, Călărași, Brăila și Galați au semnat, la Slobozia, cu Asocierea East Water Drillings – Primacons Groupor, contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate destinat drumului TransRegio Galați – Brăila – Slobozia – Drajna – Autostrada A2 – Călărași (Chiciu). Valoarea contractului este de 18 milioane de lei, iar șoseaua va avea aproximativ 150 de kilometri și două benzi pe sens.

Traseul va începe din Varianta Ocolitoare Galați, se va suprapune cu pasajul Drajna de pe DN 21, parte a acestui proiect, urmând apoi să ocolească municipiul Slobozia prin partea de est. Vor fi construite poduri peste calea ferată, peste DN 2A și peste râul Ialomița. În județul Călărași, șoseaua va traversa zona din dreptul localităților Ștefan Vodă (nod rutier cu DN 21), Ceacu, Cunești și Chiciu.

 

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, martie 2024)

 

 

CITEȘTE ȘI:

A apărut revista FLOTE AUTO, aprilie 2024

Un pas înainte pentru Drumul Expres Cluj – Dej

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Brașov - Bacău
Infrastructură

Contract semnat pentru finalizarea Studiului de Fezabilitatea al Autostrăzii Brașov – Bacău A13

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat, vineri, cu...

Vâlcea
Infrastructură

Un pas înainte pentru modernizarea șoselei dintre Rm. Vâlcea și Autostrada Sibiu – Pitești

Executivul urmează să aprobe în ședința de vineri, prin Hotărâre de Guvern,...

Autostrada de Centură București
Infrastructură

Autostrada de Centură București. Sectorul dintre DN 4 și Autostrada A2 va fi deschis în iulie

Traficul rutier pe încă un sector din Autostrada de Centură București, între...

Podul peste Canal
Infrastructură

Cinci oferte pentru reparații capitale la Podul peste Canal de la Călărași, amplasat pe DN 3B

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit 5 oferte pentru...