Platforma MaiSimplu. Românii vor reducerea etapelor cerute pentru întocmirea unui dosar de înmatriculare auto

Aproximativ 3.000 de propuneri concrete vizând simplificarea birocraţiei au fost înregistrate în cele două săptămâni de la lansarea platformei MaiSimplu.gov.ro.



buzău

Cele mai populare propuneri s-au dovedit a fi:

  • reducerea etapelor cerute pentru întocmirea unui dosar de înmatriculare auto
  • inter-operabilitatea bazelor de date ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) cu cele ale Poliţiei Române/Ministerului Afacerilor Interne (MAI), astfel încât contravenienţii să nu mai fie obligaţi să trimită ei/să păstreze dovada plăţii amenzii rutiere;
  • eliminarea completă sau comasarea plăţilor pentru eliberarea Cărţii de Identitate;
  • inter-conectarea bazelor de date în vederea eliminării, la comunicarea dintre instituţiile publice, a cazierului judiciar;
  • înlocuirea obligaţiei de procurare a timbrului fiscal cu un alt sistem de plată mai accesibil;

De asemenea, cetăţenii solicită formularea unei cereri unice şi reducerea numărului de documente solicitate pentru a beneficia de prestaţiile sociale oferite:

  • părintelui: indemnizaţia pentru creşterea copilului, stimulentul de reinserţie şi alocaţia de stat pentru copil;
  • persoanei aflate în căutarea unui loc de muncă: indemnizaţia de şomaj, consilierea profesională sau înscrierea la cursuri de calificare.

Pe de altă parte, reprezentanţii companiilor doresc:

  • simplificarea Formularului 088 (înregistrarea în scop de TVA) şi explicarea publică a modului de acordare a punctajului acordat, în baza răspunsurilor, în vederea încadrării în diferite zone de risc fiscal;
  • modificarea Declaraţiei 394 (livrările şi prestările din România) în sensul scoaterii obligativităţii de completare a CNP-ul clienţilor societăţii comerciale ce depune documentul;
  • eliminarea obligativităţii completării Declaraţiei 392b – livrările şi prestările specifice PFA-urilor înregistrate pe norme de venit, interconectarea bazelor de date existente în vederea vizualizării, mai des decât o dată pe lună, a achitării contribuţiilor de sănătate de către Persoanele Fizice Autorizate (PFA)/Întreprinderi Individuale/Familiale sau persoane fizice.

De asemenea, companiile au propus simplificarea, până la minimum posibil, a procedurilor pentru înfiinţarea unei firme la Registrul Comerţului.

Cele mai des menţionate instituţii, atât de către cetăţeni, cât şi de către companiile comerciale, au fost: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) şi Poliţia Română/Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

Totodată, iniţiatorii platformei centralizează, de la nivelul ministerelor, propunerile acestora de simplificare a birocraţiei şi a procedurilor propuse, aşa cum rezultă acestea din analizele specialiştilor instituţiilor.

Platforma MaiSimplu.gov.ro a fost lansată pe 24 februarie, la iniţiativa Cancelariei Primului-Ministru şi a MCPDC.

 

 

Adaugati comentariu