Advertisement

Piața auto
Home Piaţa auto Piaţa auto românească a crescut de trei ori mai repede decât media UE

Piaţa auto românească a crescut de trei ori mai repede decât media UE

În luna noiembrie, piaţa auto din România a avut un avans spectaculos, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi înregistrând o creştere de 41,5%, de trei ori mai mare decât majorarea de 13,7% consemnată la nivelul Uniunii Europene, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Luna trecută, în România, au fost înmatriculate 8.022 de autoturisme, în creştere cu 41,5%, comparativ cu 5.669 de autoturisme în noiembrie 2014. Pe ansamblul primelor 11 luni ale acestui an, în România, au fost înmatriculate 72.423 de autoturisme, în creştere cu 12,1% raportat la 64.577 autoturisme în perioada similară a anului trecut.

La nivelul Uniunii Europene, peste 1,08 milioane de autoturisme au fost înmatriculate luna trecută, în creştere cu 13,7% comparativ cu 954.187 autoturisme înmatriculate în noiembrie 2014. Toate marile pieţe au contribuit pozitiv la creşterea generală, în special Spania, unde numărul înmatriculărilor a crescut cu 25,4%, şi Italia (23,5%), precizează ACEA, adăugând că şi primele două pieţe auto din UE au raportat creşteri semnificative, în frunte cu Franţa (11,3%) şi Germania (8,9%).

În acest context pozitiv grupul auto german Volkswagen a continuat să sufere de pe urma consecinţelor scandalului motoarelor diesel trucate, vânzările grupului înregistrând luna trecută o creştere de 4,1%, în timp ce vânzările de autoturisme marca VW au crescut cu doar 2,8%. Volkswagen rămâne de departe cel mai mare grup auto european, însă cota de piaţă s-a redus comparativ cu luna noiembrie 2014, de la 26,6% până la 24,3%.

În schimb, constructorii auto francezi au profitat din plin de dinamica pozitivă a pieţei auto europene. În luna noiembrie, vânzările PSA Peugeot Citroen au crescut cu 13,6%, înregistrând rezultate mai bune graţie unei majorări a vânzărilor cu 14,7%, datorată în principal mărcii Renault, în creştere cu 18,9%, în timp ce vânzările de autoturisme marca Dacia au urcat cu doar 4,9% în luna noiembrie, până la 28.693 unităţi.

În primele 11 luni din acest an, un număr de 342.823 autoturisme marca Dacia au fost înmatriculate pe piaţa din UE, în creştere cu 3,3% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Piaţa auto

Chery Automobile intră pe piața din România cu modele SUV de top și tehnologii inovatoare

Chery Automobile, unul dintre cei mai importanți producători auto din China, se...

Înmatriculările de mașini noi
Piaţa auto

Înmatriculările de mașini noi în UE au crescut cu 0,8% în 2024. Cota de piață a vehiculele pur electrice, 13,6%

În 2024, înmatriculările de mașini noi în Uniunea Europeană (UE) au crescut...

Flotă verdePiaţa auto

Robobus din China începe primul serviciu de transfer fără șofer din Europa pe aeroportul din Zurich

Un aeroport din Europa a implementat un serviciu de transfer autonom. Denumită...

Piaţa auto

Dacia Bigster, start pentru comenzile în România. Prețurile încep de la 23.000 de euro

Prezentat în premieră mondială în octombrie 2024, la Salonul Auto de la...