În primul semestru din 2019, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a înregistrat 10.133 de petiţii, un număr de 7.174 de reclamaţii fiind înregistrate pentru clasa asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto RCA şi Carte Verde, în creştere cu aproximativ 135% comparativ cu perioada similară de anul trecut.
Astfel, datele ASF arată că din totalul reclamaţiilor, 93,13% reprezintă petiţii aferente pieţei asigurărilor-reasigurărilor, 5,70% sunt petiţii privind piaţa pensiilor private, iar 1,17%, referitoare la piaţa instrumentelor şi investiţiilor financiare.
În functie de clasa de asigurare, în semestrul I din 2019, cea mai mare pondere o deţin petiţiile înregistrate pe clasa asigurărilor generale, cu un număr de 7.658 de reclamaţii, reprezentând 98,84% din numărul total al petitiilor înregistrate la ASF pentru piaţa asigurărilor – reasigurărilor.
În cadrul categoriei asigurărilor generale, ponderea importantă o deţin petiţiile pentru clasa asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto RCA şi Carte Verde, cu un număr de 7.174 petitii (92,59%), în crestere cu 134,98% faţă de numărul petiţiilor înregistrate pe această clasă în perioada similară a anului trecut.
Pentru clasa asigurarilor facultative CASCO, în semestrul I al anului 2019 au fost primite 192 petiţii, în creştere cu 7,87% faţă de semestrul I al anului 2018.
Cele mai reclamate societăţi
Societatea de asigurare cu cel mai mare număr de reclamaţii analizate în mod unic pe petent în semestrul I al anului 2019 este Euroins România, cu 3.747 petiţii (48,36% din numărul total), în creştere cu 398,27% faţă de semestrul I din 2018.
Doar trei societăţi de asigurare au înregistrat scăderi procentuale ale petiţiilor, în semestrul I din 2019 faţă de perioada similară a anului trecut – Asirom (-51,26%), Uniqa Asigurări (-14,47%) şi Generali România (-3,74%), ceilalţi asigurători înregistrând creşteri procentuale ale numărului de petiţii.
Datele ASF arată că două societăţi de asigurare cumulează 76,06% din numărul petiţiilor, acestea fiind Euroins (48,36%) şi City Insurance (27,70%).
Ce au sesizat petenţii
În activitatea de instrumentare şi soluţionare a reclamaţiilor aferente clasei asigurărilor obligatorii auto RCA au fost identificate mai multe tipuri de deficienţe:
- depăşirea termenului de plată a despăgubirilor aferente dosarelor de daună deschise în baza contractelor RCA;
- neinformarea în termen a persoanei păgubite cu privire la valoarea maximă de despăgubire;
- depăşirea termenului pentru efectuarea constatărilor/reconstatărilor;
- depăşirea termenului de comunicare a notificării de respingere de la plată;
- neplata penalităţilor de întârziere odată cu plata despăgubirii;
- diminuarea cuantumului despăgubirii solicitate prin neacceptarea tarifului oră-manoperă practicat de unitatea reparatoare auto şi înscris în documentele de reparaţie, respectiv a tarifului de închiriere practicat de entitatea autorizată şi înscris în documentele justificative emise.
CITEŞTE ŞI:
Premium Lubricants aduce distracția și câștigurile la SAB 2019
Finanţarea europeană pentru amenajarea trecerilor la nivel
Fonduri europene pentru Autostrada Sibiu-Făgăraş
Comentați?