Partner Tepee. Pentatlon cu mașina

Fie că ai de transportat marfă, de dus familia în concediu sau o echipă de oameni la lucru, Partner Tepee pare genul de vehicul care le va îndeplini pe toate. Mai poate și încă vreo două chestii în plus…



Ideea unei mașini care să le facă pe toate nu este nouă. De fapt este atât de veche încât uneori stai să te întrebi dacă nu cumva mașina a apărut ca urmare a dorinței omului de a avea un soi de unealtă multifuncțională care să-l ducă de colo-colo. Dar cu cât mai multe vroia de la o mașină într-un sens, cu atât mai puține putea să facă în alt domeniu. Ei bine, de la un Partner nu trebuie să-i ceri să te ducă până în vârful muntelui (decât dacă e un drum cât de cât acceptabil), nu trebuie să-i ceri să facă 402 metri în 10 secunde (sau 20) și nici să câștige vreodată vreun concurs de eleganță. Dar în schimb este capabil să meargă de la Timișoara la Constanța cu un plin de motorină și șă-i mai rămână și de-o tură prin stațiuni, cu cele două uși culisante laterale deschise. Nu vorbim de cifra oficială de consum, ci de una mai aproape de realitate. Pentru că Peugeot este una dintre puținele mărci care au făcut publice și datele reale de consum ale mașinilor sale.

Cortul ambulant
La origine, Tepee este cortul tipic al amerindienilor. Acea structură conică în care locuiește toată familia, se dezasamblează repede și se poate muta mai departe. La Partner Tepee nu mai trebuie dezasamblat nimic. Se poate plimba lejer cu toată structura. De altfel, așa este de preferat. În schimb se pot scoate scaunele și banchetele astfel încât să vă rămână un loc unde să înoptați dacă găsiți închis la hotel sau pensiune. Artificiile estetice exterioare cum ar fi cele cu bandouri de protecție din plastic sau grila de protecție din bara față sunt mai mult împotriva cărucioarelor de parcare decât a rezistenței în fața crengilor și tufișurilor. Nu este o mașină de teren, dar nici una care să tușească dacă merge câțiva kilometri pe drumuri mai proaste. Spuneam mai devreme că Tepee este un pentatlonist, dar am enumerat doar trei discipline. Ei bine, aici se văd celelalte două: poate fi dormitor și, mulțumită compartimentelor de stocare multiple (în plafon, sub podea, sub scaunul șoferului, sub portbagaj etc. ar fi o mașină ideală dacă mergeți la drumuri lungi, în afara țării, și aveți de transportat mai multe lucruri.

 

Tehnologii asumate
Peugeot a trecut deja la motorizările Euro 6, iar gura de umplere pentru AdBlue este situată lângă cea de motorină. În mod normal nu aveți cum să încurcați bușoanele și, indicat ar fi să mergeți la un service autorizat dacă aveți vreo problemă. Peugeot a făcut tot posibilul să ofere performanțe oneste pentru această categorie de mașini. A instalat un propulsor de 1,6 litri turbodiesel și 99 CP sub capotă, cuplat la o cutie de viteze cu cinci trepte. La mers urban această combinație este foarte bună mulțumită consumului redus de carburant. Conform unor măsurători mai recente, comunicate chiar de către grupul francez PSA, Partner ar avea un consum mediu de 6,1 în loc de 4,3 cât ar fi fost declarat. Frumos din partea lor că au avut curajul să arate cifrele de consum obținute într-un test real, cu aer condiționat pornit și trafic. Dar acei 6,1 or fi la nivel de Franța pentru că în România am obținut, în medie, 5,7.
La drum, suspensiile sunt suficient de confortabile. Nu ne-am așteptat să găsim un tren de rulare demn de un supercar și nici nu este. Dar îmbină destul de bine confortul cu duritatea pentru transport marfă. Pe unele viraje însă am sesizat un ruliu mai pronunțat.

 

Modularitate de van
Atunci când a construit Partner, Peugeot a realizat un interior modulabil astfel încât să poată fi folosit pentru cât mai multe lucruri. Partner Tepee, deși este construit în principal pentru transportul de persoane, beneficiază de această modularitate. Scaunele din spate se pot scoate complet, bancheta se rabatează sau se scoate și în plus se pot monta plase separatoare în habitaclu, prin suporții montați pe tavan, spre laterale. Acordăm însă o notă mai mică instalației audio de 520 euro. Cu trei butoane (meniu, + și -)plus un satelit adițional de comandă pe volan, este suficient pentru cine vrea să asculte o melodie la radio sau în streaming de pe telefonul mobil, prin bluetooth. Dar aș fi preferat un radio-cd cu bluetooth și slot USB. Faptul că are ecran tactil nu este un mare avantaj. La banii ăștia chiar vă puteți lua un sistem audio mai bun.
Dar ca și confort interior, este clar că rivalizează cu multe compacte de pe piață. Doar că are ceva mai mult loc la cap, două scaune în plus și nu este chiar la fel de confortabil la drumuri lungi pentru toate cele șapte persoane acomodabile.

 

Verdict:

Cu un preț de pornire de aproape 20.000 de euro, Partner Tepee este o alternativă excelentă ca mașină de flotă. Este util și pentru transport personal și pentru transportat mărfuri (de preferat mai curate). Dar cele două locuri în plus costă 871 euro + TVA.

 

Adaugati comentariu