Patru oferte pentru documentația tehnică a Autostrăzii Făgăraş – Braşov

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, a anunţat că au fost depuse patru oferte pentru documentaţia tehnică a viitoarei autostrăzi Făgăraş - Braşov, ceea ce reprezintă "încă un pas pentru a circula civilizat" între cele două localităţi.
Autostrăzii Brașov - Făgăraș

„Încă un pas pentru a circula civilizat între Braşov şi Făgăraş: astăzi au fost depuse 4 oferte pentru documentaţia tehnică a viitoarei autostrăzi. Cu o lungime de 48 de kilometri, sectorul – parte din Autostrada Transilvania – a fost scos la licitaţie pentru completarea studiului de fezabilitate şi pentru elaborarea proiectului tehnic. Ani de zile a fost ţinut la sertar acest proiect, iar momentul de azi marchează un progres important”, a precizat Cătălin Drulă.

Potrivit ministrului, licitaţia este una „pe model nou”, în care CNAIR primeşte la final întreaga documentaţie tehnică, iar la momentul la care va fi organizată licitaţia pentru construire, lucrările vor putea începe imediat, fără blocaje, cu toate exproprierile făcute şi fără surprize în teren.

„Mai mult, autostrada Făgăraş – Braşov este prima care beneficiază de reforma caietului de sarcini pentru licitaţie”, a subliniat el.

Printre avantajele enumerate de şeful de la Transporturi se află: termenele realiste pentru realizarea activităţilor; corelarea obiectivelor naţionale şi europene cu cele locale prin implicarea autorităţilor locale ca stakeholderi în proiect; uniformizarea documentaţiei tehnice, dar şi a celei contractuale; plăţi intermediare definite corect şi corelate cu graficul de realizare a proiectului.

„Nu voi obosi să spun: pregătirea temeinică a unui proiect este singura cale de a ne asigura că facem autostrăzi în cel mai scurt timp posibil. Avem nevoie de infrastructură, dar nu ne permitem să o facem de mântuială”, a transmis Cătălin Drulă.

Valoarea estimată a contractului este 21,4 milioane de lei fără TVA, durata acestuia fiind de 22 de luni pentru completarea studiului de fezabilitate și 3 luni pentru cea a proiectului tehnic.

Pe acest sector există un Studiu de Fezabilitate, dar sunt în plan corecţii de traseu pentru evitarea a două pasaje de cale ferată (km 21+027 – km 26+101) şi pentru traversarea siturilor avifaunistice Natura 2000 (km 5+000 – km 9+652).

Tronsonul Făgăraș – Braşov, primul de pe Autostrada Transilvania (1A) ar urma să fie conectat și cu autostrada A13 Braşov – Bacău, legătură care va fi analizată în cadrul contractului de elaborare a Studiu de Fezabilitate pentru A13, aflat în derulare cu asocierea Search Coporation & Primacons Group.

Pentru celălalt sector, Sibiu-Făgăraş (72 km), studiul de fezabilitate a fost finalizat, Ministerul Transporturilor urmând să lanseze licitaţia pentru construcția tronsonului.

În ceea ce priveşte Centura municipiului Făgăraş la nivel de autostradă, după parcurgerea etapelor de avizare a Studiului de fezabilitate şi aprobare a indicatorilor tehnico-economici, respectiv selecţia şi bugetarea proiectului, se poate demara procedura de licitaţie a lucrărilor.

 

CITEȘTE ȘI:

Contract semnat pentru proiectarea a 3 noduri rutiere pe autostrăzile A1, A2, A3

Amenzile aplicate de ASF se constituie în venit la bugetul de stat. Lege promulgată

Despăgubirile plătite pe RCA au crescut cu 26% în T1 2021

 

 

Adaugati comentariu