Advertisement

stații de reîncărcare
Home Piaţa auto Flotă verde Parlamentul European: Stațiile de reîncărcare ar trebui să fie disponibile la fiecare 60 de km

Parlamentul European: Stațiile de reîncărcare ar trebui să fie disponibile la fiecare 60 de km

Parlamentul European și-a adoptat poziția cu privire la proiectele menite să stimuleze instalarea de stații de reîncărcare și alimentare alternative (cum ar fi cele electrice sau de hidrogen) pentru autoturisme, camioane, trenuri și avioane și să sprijine adoptarea de vehicule durabile.

Noile reguli fac parte din pachetul „Fit for 55 in 2030”, planul UE de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55% până în 2030, comparativ cu nivelurile din 1990.

Mai multe stații de reîncărcare și alimentare

Europarlamentarii au convenit să stabilească obiective naționale minime obligatorii pentru implementarea infrastructurii pentru combustibili alternativi. Drept urmare, statele membre vor trebui să își prezinte planul până în 2024 cu privire la modul de realizare a acesteia.

Conform textului adoptat, până în 2026 ar trebui să existe cel puțin un punct de încărcare electrică pentru mașini la fiecare 60 km de-a lungul principalelor drumuri din UE. Aceeași cerință s-ar aplica și pentru camioane și autobuze, dar numai pentru rețelele centrale TEN-T și cu stații mai puternice. Vor exista unele scutiri pentru regiunile ultraperiferice, insule și drumuri cu foarte puțin trafic.

Deputații europeni sugerează, de asemenea, înființarea mai multor stații de alimentare cu hidrogen de-a lungul principalelor drumuri ale UE (la fiecare 100 km, spre deosebire de 150 km, așa cum a propus Comisia Europeană) și implementarea lor mai rapidă, până în 2028 și nu până în 2031.

O reîncărcare cât mai simplă

Potrivit Parlamentului European, stațiile alternative de alimentare ar trebui să fie accesibile tuturor mărcilor de vehicule, iar plata ar trebui să fie facilă. Acestea ar trebui să afișeze prețul pe kWh sau pe kg și ar trebui să fie accesibil și comparabil. Deputații europeni doresc, de asemenea, ca până în 2027 să fie înființat un punct de acces al UE pentru datele privind combustibilii alternativi, pentru a oferi informații despre disponibilitate, timpii de așteptare și prețuri la diferite stații din Europa.

Combustibili maritimi durabili

Deputații europeni și-au adoptat, de asemenea, poziția cu privire la proiectele de norme privind utilizarea combustibililor regenerabili și cu emisii scăzute de carbon în transportul maritim. Parlamentul dorește ca sectorul maritim să reducă emisiile de gaze cu efect de seră (GES) de la nave cu 2% în 2025, 20% în 2035 și 80% în 2050 față de nivelul din 2020 (Comisia a propus o reducere de 13% și, respectiv. de 75%).

Aceste cerințe s-ar aplica pentru navele cu un tonaj brut de peste 5.000, în principiu responsabile pentru 90% din emisiile de CO2, pentru toată energia utilizată la bord în sau între porturile UE și pentru 50% din energia utilizată în călătoriile în care portul de plecare sau de sosire este în afara UE sau în regiunile sale ultraperiferice.

Europarlamentarii au stabilit, de asemenea, un obiectiv de 2% din utilizarea combustibililor din surse regenerabile și au obligat navele portacontainere și navele de pasageri să utilizeze alimentarea cu energie de pe uscat în timp ce se află la dană în principalele porturi ale UE începând cu 2030. Acest lucru ar reduce semnificativ poluarea aerului în porturi.

Pentru a asigura conformitatea, deputații sunt și în favoarea introducerii de sancțiuni. Veniturile generate de acestea ar trebui să meargă către Fondul pentru Ocean și să contribuie la decarbonizarea sectorului maritim, la eficiența energetică și la tehnologiile de propulsie cu emisii zero.

„În momentul de față avem 377.000 de stații de încărcare în UE, dar aceasta este jumătate din numărul care ar fi trebuit atins dacă țările UE și-au respectat promisiunile. Trebuie să abordăm acest blocaj de decarbonizare și să lansăm rapid infrastructura de reîncărcare pentru combustibili alternativi pentru a salva Pactul verde”, a precizat Raportorul PE pentru infrastructura combustibililor alternativi, Ismail Ertug.

Parlamentul este acum pregătit să înceapă negocierile cu statele membre.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

MIPE reia licitația pentru extinderea flotei cu 20 de autoturisme, dintre care 5 hibride

Fonduri europene pentru separarea a peste 100 de km de drum cu parapete rutiere din beton

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Săptămâna de muncă de 4 zile
Juridic

Săptămâna de muncă de 4 zile în România: cum se aplică și ce avantaje are

În domeniul dinamic al forței de muncă, căutarea echilibrului între viața profesională...

permisele de conducere
Juridic

Șoferii sunt anunțați prin SMS și e-mail când le expiră permisele de conducere

Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculari a lansat, în luna iulie...

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

2035
Flotă verdeJuridic

Comisia Europeană menține 2035 ca termen limită pentru interzicerea vânzărilor de mașini termice noi

După realegerea sa în funcția de președinte al Comisiei Europene, Ursula von...