Opel Mokka 1.6 CDTi 4×4. Prâslea cel voinic

Opel continuă ofensiva începută pe frontul diesel. Ultima generaţie de motorizări CDTI îşi face debutul pe SUV-ul Mokka. Test cu noul 1.6 CDTI 4x4 de 136 CP.
opel-mokka-1-6-cdti-4x4-floteauto

Devenit un best-seller, inclusiv pe piaţa locală, Opel Mokka se înnoieşte cu dieselul modern 1.6 CDTI, grefat deja cu succes pe Astra şi Zafira Tourer. Dezvoltată in-house de o echipă mixtă de ingineri din Torino, Russelsheim şi Detroit, noua unitate de 1,6 litri şi 136 CP se alătură port-drapelului 2.0 CDTI de 170 CP, disponibil pe Insignia, în cadrul noii familii de diesel-uri „Whisper“ (şoaptă – n.r.) ale casei germane.

opel-mokka-1-6-cdti-4x4-floteauto
Foto: Bogdan Paraschiv

Un motor modern şi rafinat, realizat din aluminiu, acesta înlocuieşte bătrânul 1.7 CDTI şi devine, implicit, prima recomandare pentru gama Mokka. Opel promite valori exemplare de emisii şi consum, dublate de cele mai bune caracteristici de zgomot şi vibraţii din segment.

opel-mokka-1-6-cdti-4x4-floteautoÎncă de la prima cheie, murmurul discret, deloc iritant, al noului diesel atestă progresul atins la capitolul rafinament, vibraţiile de gradul al doilea fiind reduse semnificativ. Iar veştile bune nu se opresc aici, noul motor impresionând şi prin elasticitatea sa deosebită, fiind nu doar mai rapid şi mai silenţios decât predecesorul său, ci şi considerabil mai flexibil şi mai economic decât versiunile pe benzină echivalente. Secretul rezidă în raportul excelent CP per litru (85 CP/l) şi în presiunea mare de injecţie, cifrată la 2.000 bari. Sistemul start&stop deloc invaziv şi timoneria precisă a cutiei manuale cu şase trepte (singura disponibilă în tandem cu tracţiunea 4×4), impresionează, de asemenea, plăcut. Iar afirmaţia rămâne perfect valabilă şi în cazul consumului mediu, setea redusă de carburant a SUV-ului Opel oscilând între 5,0 şi 5,5 l/100 km.

opel-mokka-1-6-cdti-4x4-floteauto
Finisare în culori calde şi spaţiu interior neaşteptat de generos pentru un SUV subcompact

Aspectul practic nu mai are nevoie de nicio prezentare. În cockpit, oferta de spaţiu este foarte bună, scaunele sunt comode, iar portbagajul, peste media segmentului. Operarea comenzilor de bord nu străluceşte, însă, din pricina ergonomiei complicate.

VERDICT

Transplantul a reuşit! Cu atuuri precum consumul redus şi rafinamentul de top, Mokka, alături de noul motor CDTI de 1,6 litri şi 136 CP, devine nu doar un pretendent serios pentru orice flotă urbană chibzuită, ci şi unul dintre cele mai curate şi mai agreabile modele diesel din panoplia Opel.

 

 

Adaugati comentariu