O secțiune din Varianta de Ocolire Iași va fi construită de Primărie

Primaria a preluat responsabilitatea construcţiei unei secţiuni în lungime de 6,77 km din Varianta de Ocolire Iași, în condiţiile în care noua legislaţie permite transferul proiectelor de infrastructură rutieră şi feroviară de interes naţional de la autorităţile centrale către autorităţile locale.
Zalău Nord

Potrivit unui document transmis Senatului de Ministerul Trasporturilor, CNAIR a anulat procedura de atribuire a contractului, iar municipalitatea Iaşi va realiza „Varianta trafic greu, Sector km 19+690 (Selgros) – km 26+460 (DN28)”

„Autoritatea locală şi-a asumat realizarea acestui proiect de investiţii în baza a două acte normative, care permit transferul proiectelor de infrastructură rutieră şi feroviară de interes naţional de la autorităţile centrale către autorităţile locale, respectiv Ordonanţa de Urgenţă privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor cu finanţare din fonduri europene în vederea evitării riscului de dezangajare pentru perioada de programare 2014 – 2020 şi Ordonanţa de Urgentă privind instituirea unor măsuri, precum şi a unui sprijin financiar, pentru pregătirea portofoliului de proiecte în domenii strategice, considerate prioritare pentru perioada de programare 2021 – 2027, destinat finanţării prin Programul Operaţional Asistenţă Tehnică (POAT) 2014 – 2020 şi Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020. Angajamentul asumat de Primăria Municipiului laşi fost transmis oficial, în luna iunie 2020”, au arătat reprezentanţii Ministerului Transporturilor.

Anterior, în luna mai, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit o informare oficială, prin care Primăria Municipiului Iaşi şi-a manifestat intenţia de a prelua toate proiectele de pe raza administrativ teritorială, aflate în diferite stadii, pentru a asigura continuitatea întregii Variante de Ocolire, urmând ca ulterior să se realizeze studii de fezabilitate pentru o şosea ocolitoare în afara limitelor teritoriale ale municipiului Iaşi.

Ca atare, traseul şoselei ocolitoare se va stabili ulterior aprobării studiului de fezabilitate, iar sursa de finanţare va fi asigurată prin POAT 2014 – 2020 sau POIM 2014 – 2020, conform precizărilor făcute de municipalitatea Iaşi.

Teoretic,Varianta de Ocolire Iași va avea o lungime de 30 de km, costul investiţiei fiind de aproximativ 30 de milioane de euro.

Realizarea VO Iași este divizată în patru tronsoane:

  • Obiect 1 – Varianta trafic greu, Sector km 0+000 (DN 28) – km 13+905 (DJ248) – Cu o investiţie de la bugetul de stat de 360 de milioane de lei, este singurul tronson dat în folosinţă, circulaţia fiind deschisă în 2012.
  • Obiect 2 – Varianta trafic greu, nod rutier km 0+000 + iluminat intersecţii km 0+000 – km 13+905 şi parcare km 11+600.
  • Obiect 3 – Varianta trafic greu, Sector km 19+960 – km 26+460.
  • Obiect 4 – Varianta trafic uşor (sector km 0+000 – km 8+185) şi penetratie Cartier Dacia.

 

CITEȘTE ȘI:

Belgia introduce carantina de 7 zile pentru persoanele care sosesc din zone roșii, inclusiv România

Proiectul drumului expres Craiova-Piteşti a fost trimis la CE pentru obținerea finanțării

Alocațiile pentru copii cresc cu 20% de la 1 ianuarie 2021. Care vor fi noile valori

 

Adaugati comentariu