Renault Clio și-a dezvăluit la Geneva gama de motoare: puteri între 65 și 130 CP, cutii manuală, automată cu dublu ambreiaj EDC și cu variație continuă CVT, precum și un sistem de propulsie hibrid.
Despre Noul Renault Clio știam aproape totul. Aproape, pentru că francezii au păstrat secretă gama de motoare până azi, la Geneva, când totul a fost dezvăluit.
În premieră pentru model, va fi disponibil un sistem de propulsie hibrid, numit E-TECH și format dintr-un motor aspirat de 1.6 litri, asistat de două motoare electrice. Sistemul transmite puterea către puntea față printr-o cutie de viteze cu variație continuă. Bateria de 1.2 kWh este situată deasupra punții spate și permite rularea pur electrică în până la 80% din distanțele urbane, grație unui sistem performant de regenreare a energiei la frânare, și asigură o economie de până la 40% raportată la motoarele pe benzină cu performanțe asemănătoare.
De toate pentru toți
Gama de motoare pe benzină cuprinde variante aspirate (SCe) și supraalimentate (TCE). Versiunile SCe au o capacitate de 1.0 litru, 3 cilindri, dezvoltă 65 și 75 CP, un cuplu maxim de 95 Nm și sunt cuplate la transmisii manuale cu 5 rapoarte. Versiunea turbo de bază, 1.0 TCe, cu 3 cilindri, produce 100 CP și 160 Nm (+10 CP și +20 Nm față de fosta versiune 0.9 TCe) și emite numai 100 g/km CO2. Inițial, motorul va lucra în tandem cu transmisia manuală în 5 trepte, iar ulterior va putea fi cuplat și la o cutie X-TRONIC cu variație continuă și funcție D-STEP (cu rapoarte presetate).
Motorul de top pe benzină este deja celebrul 1.3 TCe GPF, cu patru cilindri și filtru de particule, dezvoltă 130 CP și 240 Nm și poate fi cuplat exclusiv la transmisia automată EDC de origine Getrag, cu padele pe volan.
Propulsorul diesel 1.5 Blue dCi va fi disponibil în două variante de putere, de 85 CP (220 Nm) și 115 CP (260 Nm), este dotat cu catalizator SCR și va fi cuplat exclusiv la o transmisie manuală cu 6 trepte.
Premieră: platforma CMF-B
Noul Clio este și primul model al alianței Renault-Nissan-Mitubishi ce folosește platforma modulară CMF-B. Noua platformă folosește 85% elemente noi, cântărește cu 50 kg mai puțin, este mai aerodinamică și asigură un nivel mai scăzut de zgomot interior (cu 1,5-2 dB până la 130 km/h). A crescut și rigiditatea, datorită utilizării adezivilor structurali și permite integrarea unor sisteme de asistență care asigură o rulare autonomă de Nivel 2.
Noua platformă va fi folosită la 70% din vehiculele Alianței, și la 80% din vehiculele Renault, până în 2022.
Comentați?