Advertisement

2016 Toyora Hilux
Home Piaţa auto Vehicule comerciale uşoare Noua Toyota Hilux, prezentată în detaliu

Noua Toyota Hilux, prezentată în detaliu

Lansat în 1968, pick up-ul niponilor de la Toyota însumează 18 milioane de exemplare vândute în aproape 50 de ani. O istorie impresionantă, care pune presiune pe modelul 2016. Să vedem care-i sunt atuurile!

Toyota Hilux reprezintă emblema modelelor pick up în Europa și asta, pentru că anul trecut a fost lider în segment, cu 34.000 de unități vândute, reprezentând 23,1% cotă de piață. Pentru a-l promova, japonezii l-au plimbat la Polul Nord, pe vulcanii islandezi și în Antarctica, în căutare de recorduri. Iar el le-a mulțumit, clasându-se în repetate rânduri pe podium la Rally-Raidul Dakar.

Firește, un mare atu în obținerea supremației în clasa pick up l-a constituit numărul mare de versiuni de caroserie. Nici modelul 2016 nu dezamăgește, oferind posibilitatea de a alege între cabina simplă, cabina extra, cu 4 locuri și cabina dublă, cu 5 locuri. Față de șasiul generației anterioare, cel nou reprezintă un upgrade în toate privințele și este perfect asistat de performantul sistem 4×4.

2016 Toyora Hilux

Dar adevărarul progres s-a înregistrat la capitolul habitabilitate. Înțelegând faptul că utilizatorii nu folosesc modelul strict pentru aptitudinile de cărăuș, designerii au accentuat automobilul din Hilux, ridicându-l la același nivel cu utilitara. Acum, pick up-ul este pregătit să atace și clientela concurenței care se axa pe latura confortabilă a modelelor.

Pentru a dezvolta ultimul model de Hilux, inginerul-șef Hiroki Nakajima a vizitat 110 piețe de desfacere, discutând cu o parte din clienții modelului. A înțeles că, în viziunea acestora, ”perfect” înseamnă mai mult decât ”rezistent”. Mai bun înseamnă mai confortabil, mai sigur, mai stilat și mai adaptat vieții de zi cu zi. Și atunci, a dezvoltat o generație supremă, bazându-se pe sloganul ”Mai tare decât ne putem imagina”.

2016 Toyora Hilux

La exterior, elementele de protecție sunt combinate cu cele de rafinament într-un mix tipic mai degrabă modelelor SUV. Luminile de zi cu 12 LED-uri, farurile cu Xenon și gama de culori ce include nuanțe de oranj, roșu și albastru sunt mărturii ale stilului adoptat de ultima generație.

2016 Toyora Hilux

Habitaclul beneficiază de prezența unu ecran tactil de 7 inci, repoziționat pentru a fi mai accesibil locurilor din față. Un al doilea display multifuncțional, aflat între cadranele vitezometrului și turometrului, afișează informațiile importante, pentru șofer exact în raza vizuală a acestuia.

2016 Toyora Hilux

Sub capotă găsim cel mai economic motor din clasă. Având o capacitate de 2393 cmc și 150 CP @ 3400 rot/min, motrul în turbo în 4 cilindri dezvoltă un cuplu maxim de 400 Nm între 1600 și 2000 rot/min. Îl poate trimite roților fie prin intermediul unei transmisii manuale, fie prin cel al uneia automate cu 6 trepte.

Performanțele dinamice se încadrează perfect în segment, cu un sprint 0-100 km/h în 12,8 secunde (13,2 cu transmisie manuală) și o viteză maximă de 175 km/h (170 km/h în varianta 4×4). Ceea ce impresionează, în schimb, este consumul de numai 6,4 l/100 km și emisiile CO2 de doar 169 g/km.

2016 Toyora Hilux

Reducerea intervalelor de servisare, consumul scăzut și costurile fixe fac din Hilux cel mai ieftin de întreținut vehicul din segment. Ambele transmisii au fost revizuite, de la prinderea pe șasiu, până la lungimea fiecărei trepte. Transmisia automată a primit un update de soft care alege treapta ideală, în funcție de gradul de încărcare și poziția pedalei de accelerație. Astfel, se obține un consum minim în orice situație.

2016 Toyora Hilux

Despre comportamentul off-road al Toyotei Hilux nu mai avem ce menționa: este o Toyota 4×4, deci se simte perfect pe coclauri, în noroaie și oriunde strâmbă din nas celelalte mașini. Ceea ce trebuie să spunem însă, este că rigiditatea torsională a șasiului a crescut cu 20% la noua generație, fapt care-i adaugă stabilitate și-i scade vibrațiile. În plus, noua suspensie are o cursă maărită cu 20%, deci perfectă pentru trecerile peste denivelările ample. Iar dacă obișnuiți să tractați remorci, veți fi încântați de capacitatea de tractare crescută până la 3,5 tone.

2016 Toyora Hilux

Iar dacă, din orice motiv, remorca devine instabilă (vânt lateral, viraj strâns), sistemul electronic de control TSC stabilizează întregul ansamblu, folosind frânele și puterea motorului. În plus, 7 airbaguri au grijă de călători atunci când inevitebilul se produce.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Primele prototipuri VAN.EA sunt gata de drum

Mercedes-Benz Vans implementează următoarea etapă a strategiei sale de electrificare cu VAN.EA.

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Ofensiva KIA în Europa

Coreenii de la Kia vor demara în 2025 o ofensivă pe piața...

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Anadolu Automobil Rom prezintă micro-utilitara AOS BIG-e

Anadolu Automobil Rom S.R.L a lansat noul vehicul micro-utilitar AOS BIG-e pe...

Software République
Vehicule comerciale uşoare

Mobilitate inteligentă de la Software République. Proiectul “U1st Vision”

Software République ne oferă o imagine a modului în care urmează să...