Cea de-a treia generație Skoda Superb a fost prezentată în avanpremieră la mijlocul lunii februarie, dar premiera mondială se va consuma cu ocazia Salonului Auto Geneva 2015. Iată primele informații cu noua Skoda Superb.
”Cea mai bună Skoda din istorie”, după cum afirmă oficialii mărcii din Cehia, vrea să bulverseze atât clasa medie, cât și pe cea mare, unde considerentele de ordin pragmatic au devenit mai puternice în perioada de criză. Cu alte cuvinte, noua Skoda Superb devine un concurent de seamă nu doar pentru rivalii grupului VAG, ci chiar și pentru modele înrudite, cum ar fi Volkswagen Passat și Audi A4 sau chiar Audi A6.

Aspectul care combină sobrietatea cu o agresivitate curios de accentuată nu trebuie să ne mire, deoarece elementele de design ale acestei Skoda Superb au fost deja reliefate de conceptul VisionC de anul trecut. Un lucru este cert: noua Skoda Superb respiră prin toate muchiile sale încredere, robustețe și spirit corporatist. Caracteristici regăsite și în habitaclul destul de convențional ca aspect general, dar care scoate în evidență calitatea de înalt nivel, alături de echiparea foarte bogată, ceea ce sugerează un raport preț/echipare extrem de competitiv.

Sobrietatea aduce în prim plan și caracterul pragmatic excelent: de la ergonomia foarte bună, cu butoane ușor accesibile și afișaje lizibile, până la spațiul excedentar: portbagaj de 625 de litri și un ampatament de 2,84 metri, plus augmentări ale spațiului pentru pasagerii din față sau mărirea confortului banchetei. La care se mai adaugă o foarte lungă listă de dotări de siguranță și confort, plus păstrarea unor mici ”delicatese”, cum ar fi umbrelele ascunse în portierele față sau racleta de gheață din clapeta bușonului de alimentare.

La nivelul motorizărilor, Skoda Superb promite, în primul rând, o economie cu până la 30% mai bună decât a generației precedente, un motiv fiind și scăderea masei totale, în medie cu 75 kg. Motoarele pe benzină sunt toate turbo TSI (1,4 litri, 1,8 litri și 2,0 litri), cu puteri variind între 125 și 280 CP, în timp ce paleta TDI e formată din motoare de 1,6 litri și 2,0 litri, cu puteri între 120 și 190 CP. Cea mai economică versiune este Skoda Superb GreenLine, cu un consum mediu omologat de numai 3,7 litri/100 km și emisii CO2 de 95 g/km. Evident, Superb poate fi comandată și cu o cutie automată DSG, cu dublu ambreiaj, iar unele motorizări și cu tracțiune integrală.
Mai multe detalii despre lansarea în România și politica de prețuri a noii Skoda Superb, în curând.
Comentați?