Advertisement

autostrăzi
Home Infrastructură Noi termene pentru autostrada Piteşti-Sibiu

Noi termene pentru autostrada Piteşti-Sibiu

Pentru autostrada Piteşti-Sibiu, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ştefan Ioniţă, estimează că, în luna iunie, va fi demarată procedura de proiectare şi de execuţie pentru secţiunile 1 şi 5, Boiţa – Sibiu şi şi Curtea de Argeş – Piteşti, în total 45 de kilometri.

„Sunt secţiuni funcţionale care au asigurate descărcările aferente. Proiectul Sibiu — Piteşti este prioritatea zero, fiind mult aşteptat de toată lumea. (…) Pentru secţiunile 1 şi 5 avem o documentaţie care permite iniţierea unor proceduri de achiziţie publică, proiectare şi execuţie. Ne propunem ca, undeva în luna iulie, să demarăm procedura şi pentru Lotul 4 de proiectare şi execuţie. Ulterior, să avansăm, în funcţie de rezultatele din august, să avem nişte termene şi pentru Loturile 2 şi 3”, a afirmat Ştefan Ioniţă, în cadrul unui interviu acordat Agerpres.

La jumătatea lunii noiembrie 2016, CNAIR a avizat traseul pentru ultimele două secţiuni ale autostrăzii Sibiu — Piteşti.

Traseul întreg al Autostrăzii Sibiu-Piteşti, în lungime de circa 123 de kilometri, este:

  • Secţiunea 1, Sibiu-Boiţa, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente;
  • Secţiunea 2, Boiţa-Racoviţă, de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boiţa cu localitatea Racoviţă;
  • Secţiunea 3, Racoviţă-Văleni, de la km 43+000 la km 72+000, asigură continuitatea autostrăzii prin Valea Baiaşului, făcând conexiunea dintre Defileul Oltului şi Defileul Văii Topologului;
  • Secţiunea 4, Văleni — Curtea de Argeş, de la km 72+000 la km 90+000, traversează Valea Topologului, face legătură cu localitatea Curtea de Argeş;
  • Secţiunea 5, Curtea de Argeş-Piteşti, de la km 90+000 la km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeş cu oraşul Piteşti şi autostrada existentă, prin Valea Argeşului;
  • Secţiunea 6, care constă în reabilitarea a 14 km drum naţional, respectiv DN 73C, fiind drum de legătură între nodul rutier Tigveni şi Râmnicu Vâlcea, precum şi construcţia a 2,5 km de drum nou.

Master Planul General de Transport prevede pentru realizarea autostrăzii Sibiu-Piteşti o sumă estimată de 1,6 miliarde de euro.

În martie 2017, CNAIR a anunţat prelungirea, până la 15 august, a contractului privind realizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti.

Contractul „Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu — Piteşti” a fost atribuit prin procedura de licitaţie publică deschisă Asocierii Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala Bucureşti — Tecnic Consulting Engineering România SRL (Lider de Asociere Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala Bucureşti).

Finanţarea proiectului este asigurată din Fonduri de Coeziune (85%) şi bugetul de Stat (GOR 15%).

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Transalpina
Infrastructură

O nouă etapă pentru proiectul de modernizare a DN 67C – Transalpina

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit șase oferte pentru...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

6 oferte pentru proiectarea şi execuţia Lotului 2 al Autostrăzii Craiova – Filiaşi

Șase asocieri de constructori din România, Bulgaria, Italia, Elveţia, Turcia şi Ucraina...

Satu Mare – Baia Mare
Infrastructură

Un pas înainte pentru realizarea Drumului Expres Baia Mare – Satu Mare

Proiectul Drumului Expres Baia Mare – Satu Mare a primit avizul de...

Arad – Oradea
Infrastructură

Constructor desemnat în cadrul licitației pentru primul lot al Drumului Expres Arad – Oradea

Asocierea Precon Transilvania – Automagistral Pivden a fost desemnată câștigătoare a contractului...