Noi reguli europene pentru societăţile de asigurări

Parlamentul European urmează să adopte noile norme referitoare la asigurări, care vor impune companiilor de profil să permită transferul unui istoric al cererilor de despăgubire, permiţând unui consumator care se deplasează într-o altă ţară a UE să beneficieze în continuare de prestaţii în aceleaşi condiţii ca şi asiguraţii autohtoni.



asigurare

Cu toate că drumurile europene sunt considerate a fi cele mai sigure din lume, în 2017, 25.300 de persoane şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere, iar 135.000 de persoane au fost grav rănite. Majoritatea victimelor au fost utilizatorii rutieri vulnerabili precum copiii, pietonii, bicicliştii şi peroanele vârstnice.

Pentru a proteja mai bine victimele accidentelor rutiere în UE, Parlamentul va vota asupra propunerii de îmbunătăţire a directivei privind asigurarea auto. Noile reglementări vor garanta compensarea echitabilă a victimelor, vor descuraja utilizarea vehiculelor care nu sunt asigurate şi vor garanta tratamentul egal pentru asiguraţii din diferite state membre.

De asemenea, eurodeputaţii lucrează la îmbunătăţirea normelor privind siguranţa rutieră pentru a reduce numărul victimelor pe drumurile europene.

Prime de asigurare mai accesibile

Noile norme vor impune companiilor de asigurări să permită transferul unui istoric al cererilor de despăgubire, permiţând unui consumator care se deplasează într-o altă ţară a UE să beneficieze în continuare de prestaţii în aceleaşi condiţii ca şi asiguraţii autohtoni.

Acest lucru ar trebui să însemne că cetăţenii UE au acces la primele mai avantajoase şi la eventualele reduceri, indiferent de naţionalitatea lor sau de statul membru de reşedinţă anterior.

Nivel mai ridicat de protecţie pentru victime

În prezent, în cazul în care asiguratorul vehiculului responsabil se află în insolvenţă, victimele accidentelor rutiere nu pot primi compensaţii sau întâmpină întârzieri în efectuarea plăţilor. În conformitate cu noile norme, în astfel de cazuri, responsabilitatea pentru despăgubiri ar fi transferată statelor membre. Totodată, eurodeputaţii propun acordarea de compensaţii în termen de maximum şase luni.

Cetăţenii din UE vor beneficia de acelaşi nivel minim de protecţie. Pentru vătămările corporale, victimele vor avea dreptul la o asigurare de cel puţin 6.070.000 de euro pentru fiecare accident în care au fost implicate, indiferent de numărul acestora sau de 1.220.000 de euro pentru fiecare victimă. Pentru daunele aduse bunurilor, sumele minime de acoperire vor fi de 1.220.000 de euro pentru fiecare cerere de despăgubire, indiferent de numărul victimelor. Statele membre vor avea dreptul să stabilească sume mai mari.

Măsuri mai stricte pentru vehiculele neasigurate

Conducerea vehiculelor care nu sunt asigurate reprezintă o problemă tot mai mare în UE. Acest lucru presupune costuri în valoare de milioane de euro şi o creştere a primelor pentru consumatori. Pentru a combate această practică, propunerea Parlamentului va permite ţărilor UE să efectueze controale sistematice la nivel transfrontalier prin intermediul unor echipamente discrete precum recunoaşterea plăcuţei de înmatriculare şi să impună sancţiuni.

 

Adaugati comentariu