Proiectul de lege privind introducerea a patru probe in cadrul examenului auto a ajuns la Camera Deputaţilor, forul decizional. Iniţiativa, prin care se propune o examinare mult mai riguroasă a competenţelor şi aptitudinilor viitorilor conducători auto, modifică OUG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.
Propunerea legislativă aparţine deputatului Florin Gheorghe şi a fost adoptată deja de Senat. Textul a intrat în dezbaterea comisiilor din Camera Deputaţilor.
Potrivit proiectului, examenul pentru obţinerea permisului de conducere constă în susţinerea unei probe teoretice de verificarea cunoştinţelor şi a trei probe practice pentru verificarea aptitudinilor şi a comportamentului, corespunzăror categoriei de permis solicitat, adică proba de condus în poligon, proba practică de traseu în localitate şi proba practică pe timp de noapte.
Poate obţine permisiul de conducere persoana care a fost admisă atât la proba teoretică, precum şi la probele practice. Respingerea candidatului la una dintre probe presupune reluarea întregului proces de examinare, dar nu mai devreme de 30 de zile de la ultima examinare, se arată în proiect.
„Cred că ne-am săturat cu toţii să vedem victime şi decese pe şoselele din România, în care cel mai frecvent sunt implicaţi tineri şi tinere, cei mai mulţi cu vârste sub 30 de ani. În ultimii 26 de ani condiţiile şi modalităţile de instruire şi de examinare a noilor conducători de autovehicule s-au relaxat atât de mult, încât nu m-ar mira ca, din populism, să auzim că s-a renunţat definitiv la examinare, iar permisul se obţine mai uşor decât un bilet de autobuz, poate chiar prin SMS! Slaba pregătire şi slaba examinare a conducătorilor auto este resimţită direct şi în buzunarul conducătorilor auto, fiind penalizaţi prin intermediul primelor de asigurare de răspundere civilă obligatorie, care, în cazul tinerilor de sub 30 de ani, ajung la niveluri care depăşesc valoarea maşinii”, spune deputatul Florin Gheorghe.
Acesta subliniază că, de fapt, se revine la un sistem care a mai funcţionat în România.
„Modificările propuse de mine nu sunt deloc vreo mare inovaţie! De fapt propun revenirea la un sistem care a mai funcţionat parţial în România şi care, în trecut, avea ca rezultat conducători auto mult mai bine pregătiţi şi mult mai responsabili şi conştienţi de pericolele posibile apărute în trafic”, a adăugat deputatul.
Săptămâna trecută, Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională a dat aviz negativ proiectului, un punct de vedere împărtăşit şi de Guverm, care nu susţine propunerea.
Potrivit calendarului legislativ, joi, 23 februarie, este aşteptat raportul comisiilor pentru Transport, Justiţie şi Industrie.
Comentați?