În primăvara anului viitor vor începe lucrările pentru modernizarea liniilor de tramvai din Capitală, iar, concomitent, sunt în derulare studii de fezabilitate pentru extinderea rețelei în zone precum Piața Unirii, partea de sud-est a inelului median, sau centrul comercial Băneasa, a anunțat primarul general al Municipiului București, Nicușor Dan.
”Am semnat 11 contracte pe care le-am atribuit în urma licitației, iar pentru 8 dintre acestea am dat deja ordin de începere a proiectării. Liniile care vor fi modernizate sunt pe artere precum str. Barbu Văcărescu, str. Lizeanu, bd. Lacul Tei, bd. Dimitrie Pompeiu, șos. Petricani, Calea Griviței, bd. Dinicu Golescu, bd. Mărășești, bd. Chișinău, bd. Basarabia, bd. Expoziției, bd. Gării Obor, bd. Ferdinand, șos. Pantelimon sau bd. Timișoara. Investițiile în infrastructura de tramvai sunt extrem de necesare pentru că din cei 150 de km de rețea pe care o are Bucureștiul doar 90 au fost modernizați și aceia în urmă cu peste 20 de ani. În plus, Bucureștiul are nevoie de încă 250 de tramvaie noi, moderne, pe care le vom achiziționa cu bani europeni. Însă, pentru ca acest lucru să se întâmple e nevoie să reparăm infrastructura pentru că este o condiție pe care orice finanțator o pune”, a arătat edilul Capitalei.
Extinderea liniilor de tramvai
Primarul General a mai explicat că pentru finanţarea lucrărilor de modernizare a liniilor de tramvai se poate accesa, prin POR, suma de 300 de milioane de euro alocată pentru regiunea București-Ilfov, sumă pentru care se va aplica imediat ce ghidul va fi publicat.
”Cofinanțarea va fi asigurată din împrumuturi fie de la Banca Europeană de Investiții, fie de la Banca Mondială, bănci cu care am inițiat deja discuții. Concomitent, avem în derulare patru studii de fezabilitate pentru extinderea liniilor de tramvai în zone precum Piața Unirii, partea de sud-est a inelului median, prelungirea traseului de tramvai de la Aeroportul Băneasa până la centrul comercial Băneasa şi unul pentru prelungirea tramvaiului pe șos. Bucureşti – Târgovişte, până la centrul comercial Colosseum”, a precizat Nicușor Dan
Alte loturi vor fi scoase la licitație
În ceea ce privește restul loturilor, Cătălin Aflat, directorul general al Direcției Investiții din cadrul Primăriei Capitalei, a explicat că „din cele 16 loturi care au fost licitate, pentru 4 nu au fost depuse oferte. Pentru acestea a fost nevoie, în urma consultării de piaţă, să modificăm indicatorii tehnico-economici. Pentru lotul 1, care este cel mai complex, având o lungime de 18 kilometri, am fost nevoiți să extindem durata de proiectare de la 6 la 9 luni şi durata de execuţie de la 12 la 24 de luni, pentru a avea siguranţa că vom avea ofertanţi. Îmi doresc să avem cât mai mulţi ofertanţi înscrişi în cursa pentru acest lot.
Celelalte trei loturi pentru care nu au fost ofertanţi – loturi de o complexitate şi lungimi reduse, au fost comasate într-unul singur, tot la solicitările pieţei. Sper ca și acesta să fie vizibil în SICAP săptămâna viitoare.”
80 de autobuze pentru înlocuirea tramvaielor
Referitor la lucrările care vor începe anul viitor, Daniel Istrate, directorul STB, spune că sunt soluţii pentru a prelua călătorii, estimând că un număr de 80 de autobuze vor fi introduse pe liniile navetă.
CITEȘTE ȘI:
14 puncte de trecere a frontierei între România și Ungaria
„Strategia Naţională a Hidrogenului”. Care sunt modurile de transport vizate
Comentați?