Măsuri compensatorii pentru industria auto

Daniel Constantin, vicepremier şi ministru al Mediului, afirmă că vor exista măsuri compensatorii pentru industria auto odată cu eliminarea timbrului de mediu, argumentând că principala problemă în acest sector nu este colectarea, ci cheltuirea fondurilor şi dezvoltarea de programe.



dacia-floteauto

Potrivit unui interviu acordat postului Digi24, măsurile compensatorii vor fi discutate cu producătorii auto şi vor fi făcute publice.

Sigur că vor exista (măsuri compensatorii n.r.), după ce le vom discuta cu dânşii le vom prezenta şi public. Cu siguranţă producţia de autovehicule este foarte importantă pentru ţara noastră şi vorbim de doi mari producători, într-adevăr cu capital străin, dar care de-a lungul timpului au avut deschidere guvernamentală foarte mare şi vor avea în continuare. Eu ca ministru al Mediului voi fi preocupat ca pe piaţa românească să fie autovehicule cât mai noi şi care să polueze cât mai puţin”, a precizat Constantin.

Acesta a afirmat că, deşi au existat diverse discuţii despre introducerea unei accize în preţul carburantului, atât la nivel tehnic, cât şi politic, această măsură nu a fost suficient fundamentată şi „nu poate intra în discuţie, cel puţin acum”.

„Acciza în preţul carburantului este o discuţie care a fost şi la nivel tehnic şi politic, dar care nu este suficient fundamentată şi nu poate intra în discuţie cel puţin acum. Toate le vom discuta la momentul potrivit. (…) Repet, avem fonduri suficiente şi vom lua măsuri cu fondurile pe care le avem astfel încât gradul de poluare să fie cât mai redus”, a subliniat ministrul Mediului.

Reprezentanţii industriei auto au reclamat faptul că, odată cu eliminarea timbrului de mediu, industria autohtonă de autovehicule va scădea cu 30% şi se vor pierde 15.000 de locuri de muncă. Timbrul de mediu pentru autovehicule era inclus în cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate.

 

CIteşte şi: Timbrul de mediu va fi eliminat de la 1 februarie. Legea a apărut în MO

 

Adaugati comentariu