Advertisement

Pentru Europa

A cincea generație Nissan Micra este un model de clasă mica full-size, destinat și adaptat pieței europene și produs în uzina Renault de la Flins, Franța. Primele impresii.

Nissan a vândut 3,4 milioane exemplare din primele patru generații Micra, dar potențialul este mult mai mare dacă ne uităm la rivalii din clasă. Fosta generație, produsă în India, și-a găsit doar 45.927 cumpărători în Europa (locul 14) în primele 9 luni din 2016. De aceea, Nissan a decis să schimbe radical poziționarea lui Micra care s-a transformat într-un model full size de clasă mică.

Dimensiunile au crescut semnificativ. Noul Micra este cu 174 mm mai lung, cu 78 mm mai lat, iar ampatamentul este cu 72 mm mai mare. Și proporțiile și alura caroseriei sunt complet schimbate, Micra fiind una din cele mai scunde mașini de clasă mică.

Avem și două vești bune pentru clienții de flote. La debutul pe piață din luna mai, Micra va fi disponibilă și cu noua motorizare foarte accesibilă, de 1 litru, în trei cilindri de 73 CP. În al doilea rând, din primele informații neoficiale, Micra va fi cu doar câteva sute de euro mai scumpă decât Clio. Asta înseamnă că în echiparea de bază Visia+ (include și aer condiționat) Micra va costa în jur de 11.000 de euro cu TVA inclus (Clio 1.2 16V cu vechiul motor 1.2 16V/75 CP costă 10.650 euro). Micra va fi disponbilă în patru versiuni de echipare (Visia+, Acenta, N-Connecta și Tekna) combinate cu trei motorizări: 1.0/73 CP, 0.9 TCe/90 CP și 1.5 dCi/90 CP.

Nu doar dimensiunile s-au modificat semnificativ ci și interiorul și trenul de rulare. În primul rând, interiorul oferă materiale de calitate peste media segmentului, ergonomia este ireproșabilă, iar poziția de condus este ideală chiar și pentru persoane foarte înalte. Și în spate spațiul e decent la genunchi și acceptabil la cap (persoane mai înalte de 1,80 metri vor atinge plafonul cu capul), iar volumul portabagajului măsoară 300 litri în varianta standard.

Deși este rudă de concern cu Clio și este produs în aceeași uzină, Micra utilizează platforma V modernizată, aceeași cu cea de la Note și nu platforma B a Alianței Renault-Nissan. Doar oglinzile exterioare și gama de motoare provin de la Clio (mai puțin motorul 1.0 SCe lansat deocamdată pe Sandero). Trenul de rulare este excelent reglat și beneficiază de două inovații. Sistemul Intelligent Trace Control frânează selectiv în viraje roțile pentru a diminua efectul subvirator,
efect care s-a simțit pe drumurile virajate din Croația, unde a avut loc testul. Apoi, sistemul Intelligent Ride Control promite mai mult confort prin modularea cuplului și a frânelor la trecerea peste denivelări. De efectul acestuia din urmă a fost mai greu să ne dăm seama deoarece trenul de rulare este reglat mai soft, fiind orientat spre confort.

Motorul 1.0 SCe nu a fost disponibil la test, dar el a făcut o figură frumoasă sub capota lui Sandero facelift unde a consumat net mai puțin decât 0.9 SCe: 5,6 l/100 km față de 6,8 l/100 km. În plus, urcă lejer în ture, e rafinat și mai silențios decât 0.9 TCe. Dacă aveți de ales între 0.9 TCe și 1.5 dCi, dieselul e prima opțiune pentru că este foarte silențios și economic, iar cuplul omniprezent oferă multă plăcere în conducere. 0.9 TCe are un gol turbo în jurul a 1.800 rpm și are un sunet specific de motor în trei cilindri, fiind și relativ zgomotos.
Echiparea Tekna include standard un impresionant pachet de sisteme de asistență, rar întâlnit în acest segment, unele sisteme fiind opționale la celelalte echipări.

verdict

Noul Nissan Micra oferă un interior de calitate, net mai spațios, un tren de rulare foarte bine reglat și un design extrem de atractiv și de îndrăzneț. Dieselul este o alegere foarte bună în așteptarea lui 1.0 SCe care este ideal pentru flote. 0.9 TCe consumă mai mult și nu e la fel de silențios.

DATE TEHNICENissan Micra
Model1,00.9 turbo1.5 dCi
Motor/ nr. cilindriL3, aspiratL3, turboL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)9988981,461
Putere maxim_/turație (CP/rpm)73/6.30090 (95)/5.50090/4.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)95/3.500140 (150)/2.250220/2.000
Transmisiefațăfațăfață
Cutie de viteze5 trepte, manuală5 trepte, manuală5 trepte, manuală
L/l/h (mm)3.999/1.743/1.455
Ampatament (mm)2,525
Volum portbagaj (l)300
Masa la gol (kg)9771,0011,082
Accelerație 0-100 km/h (s)nc12,111,9
Viteză maximă (km/h)nc175179
Consum mixt (l/100 km)nc4,43,2
Emisii CO2 (g/km)nc9985

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

kia niro
Autoturisme

Test KIA NIRO HEV. Mărunțiș

Poți fi partizan al benzinarelor mari, atmosferice, al celor mici, supraalimentate, al...

Salonul Auto Bucureşti
Autoturisme

Salonul Auto Bucureşti & Accesorii 2023 a debutat, marţi, la Romexpo

Salonul Auto Bucureşti (SAB) & Accesorii, aflat la cea de-a 20-a ediție,...

Autoturisme

Dacia a comercializat deja 100.000 de mașini prin programul UP&GO

Programul Dacia UP&GO, lansat în septembrie 2021, a atras deja peste 100.000...

AutoturismeGadgets și High-Tech

KIA, îmbunătățiri pentru automobilele sale

Kia a anunțat o serie de îmbunătățiri aduse automobilielor sale, disponibile sub...