Advertisement

Mercedes-Benz W124 200D floteauto.ro
Home Piaţa auto Autoturisme Mercedes-Benz W124 200D a pornit după 16 ani de pauză!

Mercedes-Benz W124 200D a pornit după 16 ani de pauză!

Un Mercedes-Benz W124 200D din 1988 ne demonstrează tuturor cu ce simț de răspundere erau proiectate și fabricate motoarele diesel în ”epoca de aur”.

Ai pornit vreodată o mașină care a stat mult timp pe loc? Adică mult, mult, mult timp? Gen… 16 ani?

Dacă nu, îți explicăm noi cum stă treaba. Mai ales când mașina a fost parcată pe pământ, au loc niște procese chimice care corodează și oxidează…tot ce e confecționat din metal. Tabla, fuliile, țevile… toate sunt afectate.

Mercedes-Benz W124 200D floteauto.ro

Ca să nu mai vorbim de garnituri, pe care scurgerea totală a uleiului în carterul inferior le lasă complet uscate, iar variațiile de umiditate și temperatură le crapă în timp, afectându-le capacitatea de etanșare. Furtunurile au aceeași problemă, iar mecanismul motor, care ar trebui să alunece ușor pe piesele fixe, ajunge să se ”sudeze” de acestea. Pe scurt, după 16 ani de repaus, un motor cu ardere internă este compromis total.

Ei bine, acest Mercedes-Benz W124 200D din 1988 ține să ne contrazică. Tot ceea ce a făcut proprietarul a fost să-i dea o mână de ajutor cu o cheie tubulară, deblocând mecanismul motor prin antrenarea fuliei de la capătul vilbrochenului.

➡ Cât costă un E60 AMG W124 din 1993? 💡

A verificat nivelul de ulei, puțin sub minimul admis, a scos filtrul de aer (care putea fi contaminat de la atâta repaus în aer liber). Practic, însă, acestea sunt doar verificări, nu reglaje sau schimbare de subansamble și consumabile.

Mercedes-Benz W124 200D: pornește?

Apoi a montat o baterie nouă și a dat o cheie (atenție!) cu bujiile incandescente de la începutul secolului. Singurul motiv pentru care nu a pornit din prima, a fost alternatorul, care se blocase și nu mai permitea mecanismului motor să se învârtă ușor. După înlăturarea curelei de accesorii, motorul a pornit ”la sfert”. Fără fum, rotund, ca un diesel din fontă, fabricat pentru a rezista 100 de ani.

În final, un ”puf” de WD-40 a rezolvat problema alternatorului, iar W124 a demonstrat că este un model excepțional de fiabil.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Dacia Duster 3
Autoturisme

Test Dacia Duster 3. Buna vestire

Vino de citește, căci am veste grozavă de adus! A renăscut pentru...

Autoturisme

Pășește în viitor cu Ford: inovații și viziuni pentru mobilitate durabilă

Ford se află în fruntea industriei auto cu soluții inovatoare și viziuni...

Autoturisme

Renault deschide comenzile în România pentru Symbioz

Poziționat între Captur și Austral, Symbioz asigură Renault o prezență mai puternică...

Swift
Autoturisme

Test cu Suzuki Swift. Sho-Sho-Kei-Tan-Bi

Swift este unul dintre cele mai longevive și apreciate modele ale producătorului...