Era doar o chestiune de timp până când giganții industriei auto să anunțe primele camioane propulsate de motoare electrice. Iar timpul a sosit: Mercedes face primul pas, anunțând camionul electric cu autonomie de 200 km.
Așa cum vă așteptați, însă, există și anumite limitări. În primul rând, camionul nu va fi disponibil mai devreme de 2021. Nu sună prea spectaculos, știu, însă dacă vom contoriza toate lansările de mașini electrice anunțate pentru începutul deceniului următor, vom avea imagine unei schimbări totale a lumii auto așa cum o cunoaștem acum. Iar Mercedes va fi parte integrantă din acest proces impresionant.
Fotografiile prezentate de producătorul din Stuttgart prezintă, însă, un camion obișnut, camuflat. Mă îndoiesc că la fel va arăta varianta finală a lui Mercedes Benz Urban e-Truck. Dată fiind autonomia limitată, pentru început, camionul va fi utilizat la livrările urbane. Ulterior însă, odată cu dezvoltarea tehnologiei din aria acumulatorilor, vom asista la utilizarea acestuia și între orașe, ajutat fiind de sarcina utilă de 26 de tone.
În plus, să nu excludem semiremorcile ce vor beneficia, foarte probabil, de propriul sistem de propulsie electrică, și care vor adăuga o autonomie considerabilă trenului rutier. Nu va fi necesară o legătură restrictivă, mecanică, de tipul arborelui cardanic, menită să coreleze puterea de propulsie a semiremorcii cu cea a capului tractor, ci doar un set de cabluri, toate comenzile fiind de tip drive-by-wire.
Vă propun să salutăm anunțul făcut de Mercedes, și să-l privim în contextul în care Daimler deja folosește camioanele electrice în oraș, chiar dacă, momentan, doar în flote restrânse și cu scop experimental. Viitorul Mercedes Benz Urban e-Truck promite să beneficieze, astfel, de expertiza extinsă din interiorul Grupului Daimler.
Și nu este singura dovadă de implicare în scăderea noxelor la camioane, Grupul VW având deja în folosință un camion Scania dotat cu propulsor hibrid și posibilitate de rulare exclusiv electrică.
Comentați?