Viitoarea generație a lui eSprinter este gata de acțiune chiar și în condiții extreme. A demonstrate-o într-un test de anduranță.
Clienții impun aceleași cerințe pentru autoutilitarele electrice cu baterie ca și pentru vehiculele echivalente cu motoare cu ardere. Iar în fruntea listei se află fiabilitatea chiar și în cele mai dificile condiții, inclusiv cele meteorologice. Acest lucru se datorează faptului că, poate mai mult decât persoanele fizice, clienții comerciali depind de faptul că furgonetele lor nu le dezamăgesc – chiar și pe gheață și zăpadă.
De aceea, Mercedes-Benz Vans își testează toate furgonetele electrice în condiții climatice extreme, cum ar fi pe drumurile înzăpezite și înghețate, în vânturi tăioase și la temperaturi de până la minus 30 de grade. Acestea sunt adevărate teste de anduranță atât pentru vehicul, cât și pentru echipa de dezvoltatori.
Pe traseele provocatoare de la Arjeplog din Suedia, aproape de Cercul Arctic, vehiculele sunt supuse unei varietăți de teste în care sunt examinate efectele frigului extrem asupra manevrării, ergonomiei, managementului termic și confortului cabinei. În plus, rezistența la temperatură scăzută a componentelor de transmisie, a sistemelor de încălzire, a software-ului și a interfețelor este testată în camere frigorifice special construite, unde vehiculele sunt răcite înainte de testarea conducerii. De asemenea, comportamentul de
încărcare și gestionarea încărcării sunt examinate și optimizate cu precizie.
După doar jumătate din cele câteva săptămâni de teste planificate, a devenit clar că următoarea generație de eSprinter sfidează atât gheața, cât și zăpada, temperaturile extreme și poate face față celor mai dificile cicluri de testare.
Următoarea generație de eSprinter
Ceea ce se cere de la următoarea generație eSprinter a fost definit în strânsă cooperare cu clienții, de ex. din sectorul CEP (servicii de curierat, expres si coletarie) si carosieri. Cu cele trei versiuni ale bateriei și numeroasele variante de caroserie, următoarea generație eSprinter nu va deschide doar noi segmente de clienți, ci și noi piețe, precum SUA și Canada, de exemplu. În comparație cu actualul eSprinter, daă vorbim despre configurație, gama de variante va fi mai mult decât dublă.
Producția următoarei generații de eSprinter urmează să înceapă succesiv, începând cu a doua jumătate a anului 2023 în Charleston (Carolina de Sud, SUA) și apoi în Duesseldorf și Ludwigsfelde din Germania. Un principiu călăuzitor central la Mercedes-Benz este sustenabilitatea și astfel următoarea generație de eSprinter va fi produsă fără emisii de CO₂.
Mercedes-Benz a investit aproximativ 350 de milioane de euro în următoarea generație de eSprinter. Iar aproximativ 50 de milioane de euro au fost cheltuite pentru adaptarea producției din cele trei fabrici.
Strategia BEV a Mercedes‑Benz Vans – Transformare către „tot electric”
Mercedes-Benz Vans este convins de avantajele ecologice și economice ale autoutilitarelor electrice cu baterie, și a ancorat ferm aspirația de lider pentru electromobilitate în strategia sa. Motiv pentru care va electrifica sistematic toate modelele. Producătorii de caroserie și clienții pot alege deja dintre patru autoutilitare cu baterie electrică: eSprinter, eVito Panel Van, precum și eVito Tourer și EQV. În plus, noul eCitan, duba electrică pentru operațiuni comerciale și varianta electrică a Clasei T, duba mică pentru familii și pasionații de petrecere a timpului liber, vor extinde portofoliul de produse fără emisii la nivel local al Mercedes-Benz Vans.
Cu următoarea generație de eSprinter, Mercedes‑Benz Vans continuă să își implementeze în mod constant strategia și să-și sublinieze aspirația de lider de a fi „liderul în conducerea electrică”. Și cursul a fost stabilit către un viitor complet electric. Până la sfârșitul deceniului, marca va fi gata să fie complet electrică – oriunde condițiile pieței o permit. Aceasta înseamnă că din 2025 toate noile arhitecturi de vehicule vor fi exclusiv electrice. Și, în conformitate cu aceasta, Mercedes-Benz Vans va dezvolta și o nouă arhitectură de vehicul pur electric pentru a treia generație de eVans. Se numește VAN.EA, iar primele autoutilitare bazate pe aceasta vor fi lansate pe piață de la mijlocul acestui deceniu.
(Articol publicat în revista Flote Auto, aprilie 2022)
CITEȘTE ȘI:
În toate vehiculele STB vor fi montate validatoare smart
Bosch înregistrează o performanță puternică în România. Rezultate financiare anuale 2021
Comentați?