Conform studiului „Cele cinci dimensiuni ale transformării în industria auto”, realizat de PwC, piaţa de profil va suferi schimbări radicale până în anul 2030.
Ca rezultat al noilor concepte de ”sharing”, parcul auto al Europei ar putea să scadă de la 280 de milioane la 200 de milioane de autovehicule şi de la 270 de milioane la 212 milioane în Statele Unite. În schimb, China este aşteptată să-şi dezvolte parcul auto şi să atingă 280 de milioane de autoturisme, de la 180 de milioane, cât are în prezent.
Până în 2030, unul din trei kilometri parcursi va fi in regim”shared”
De o importanţă aparte în aceasta situaţie va fi creşterea conceptelor de ”low-cost sharing” previzionate de
PwC.
”Într-o foarte scurtă perioadă de timp, condusul propriei maşini va deveni tot mai puţin practicat, în vreme ce vom asista la dezvoltarea unor concepte de mobilitate urbană de tip low-cost sharing. Acest nou concept de mobilitate va fi stimulat şi de extinderea aglomerărilor urbane şi de incapacitatea reţelelor publice de transport de a ţine pasul cu ritmul acestei extinderi”, este de părere Daniel Anghel, Partener, Lider al Echipei de Servicii pentru Sectorul Automotive din cadrul PwC Romania.
Studiul PwC previzionează faptul că până în anul 2030, mai mult de unul din trei kilometri va fi fost parcurs printr-o formă sau alta de ”sharing”.
Maşinile electrice şi cele autonome vor accelera schimbarea
Această schimbare către ”ride-sharing” este strâns legată de două mega-tendinţe ale pietei auto: popularizarea
autovehiculelor electrice şi avansul foarte puternic al dezvoltării maşinilor autonome. În scenariul PwC, până
în 2030, 55% din totalul de maşini noi ar putea fi electrice, în timp ce motoarele convenţionale, cu combustie internă, vor ieşi, încet-încet de pe piaţă.
Aceste evolutii ale pietei auto sunt prevazute sa se petreaca, in mare parte, in paralel in Europa si Statele Unite. In China, pe de alta parte, adoptarea mobilitatii autonome si a celei in regim ”ride share” se va petrece mult mai rapid, comparat cu tarile din Vest. Acest lucru ar putea face din China principala tara pentru transformarea industriei auto.
Citeşte articolul integral pe www.autoxpert.ro
Comentați?