Norvegia este liderul necontestat al electrificării vehiculelor. În luna aprilie 2025, cota de piață a mașinilor electrice a urcat la 97%, iar cele mai bine vândute 30 de modele au fost electrice. Primul model non-electric s-a plasat în Topul vânzărilor tocmai pe locul 39.
În urma ajustărilor fiscale intrate în vigoare la 1 aprilie, o scădere semnificativă au înregistrat înmatriculările de autoturisme hibride plug-in, de la 1.200 de unități în luna martie la numai 51 de unități în aprilie.
Creșterea adoptării vehiculelor electrice este atribuită de către analiști unei combinații de factori, care includ politici fiscale favorabile, o gamă largă de modele electrice și o conștientizare sporită a consumatorilor. Cu toate acestea, scăderea bruscă a vânzărilor de vehicule hibride plug-in evidențiază sensibilitatea pieței la schimbările de politică fiscală.
Tendința de electrificare se extinde și la vehiculele comerciale ușoare, 59% din cele 1.684 de utilitare noi înmatriculate în aprilie 2025 fiind electrice – cea mai mare cotă lunară înregistrată. De la începutul anului, utilitarele electrice reprezintă 44% din noile înmatriculări din această categorie, în creștere față de 35% în aceeași perioadă din 2024.
Piața auto norvegiană este caracterizată de o concurență intensă, cu peste 900 de modele electrice disponibile în aproximativ 1.800 de variante. Această diversitate, secondată de campanii promoționale agresive, a stimulat interesul consumatorilor și vânzările.
Producătorii auto din China și-au asigurat o cotă de piață stabilă de 12%, în timp ce cota de piață a Tesla a scăzut la 11% de la 18% în anul precedent.
Aceste evoluții sugerează că Norvegia se află pe o traiectorie promițătoare către atingerea obiectivului său de 100% vânzări de vehicule noi cu emisii zero până în 2025. Sprijinul politic continuu și stimulentele de piață vor fi cruciale pentru a menține acest impuls și a aborda provocările rămase în tranziția către o mobilitate durabilă.
CITEȘTE ȘI:
Noul Jeep Compass redefinește aventura
Gata pentru viitorul aftermarketului. Produse și servicii pentru prezent. Soluții pentru mâine.
Comentați?