În al treilea trimestru al anului 2021, cota de piață a mașinilor electrice în Uniunea Europeană a continuat să crească, în detrimentul vehiculelor pe benzină și diesel, arată datele publicate vineri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Înmatriculările de autoturisme electrice hibride (HEV) au reprezentat 20,7% din totalul pieței UE în trimestrul trei, depășindu-le pe cele ale automobilelor diesel și devenind pentru prima dată cea de-a doua cea mai populară opțiune din Uniunea Europeană, după cele pe benzină.
La rândul lor, atât mașinile electrice pe baterii (BEV), cât și cele hibrid plug-in (PHEV) aproape și-au dublat ponderea în perioada analizată, la 9,8%, respectiv 9,1% din piață.
Cota de piață a autorismelor în funcție de tipul combustibilului
Potrivit ACEA, ”în perioada iulie – septembrie 2021, mașinile pe benzină și cele diesel au continuat să piardă teren, absorbind aproape complet impactul scăderii generale a înmatriculărilor de mașini din ultimele trei luni”. Vânzările de mașini pe benzină s-au contractat cu 35,1%, ajungând la 855.476 de unități, ponderea acestora scăzând de la 47,6% în trimestrul al treilea din 2020 la 39,5% din piață în T3/2021”, arată ACEA.
Automobilele diesel au înregistrat o contracţie şi mai abruptă, cota lor de piaţă scăzând cu mai mult de 10 puncte procentuale, de la 27,8% în T3/2020 până la 17,6% în T3/2021. Înmatriculările de mașini diesel noi s-au înjumătățit în UE, de la 769.922 de unități vândute în T3/2020 la 381.473 unități în T3/2021.
Pe parcursul celui de-al treilea trimestru al anului, cererea de vehicule electrice cu baterie în Uniunea Europeană a crescut cu 56,7%, totalizând 212.582 de unități. În pofida scăderii generale a numărului de înmatriculări de mașini noi în perioada iulie – septembrie 2021, creșterea fiind stimulată de subvențiile acordate acestui segment. Drept urmare, toate cele patru piețe majore din UE au înregistrat creșteri procentuale de două sau chiar trei cifre: Italia (+122,0%), Germania (+62,7%), Franța (+34,6%) și Spania (+21,8%).
Vehiculele electrice hibride plug-in (PHEV) și-au mărit, de asemenea, ponderea în vânzările de mașini din UE, înmatriculările crescând cu 42,6%, până la 197.300 de unități. Italia a înregistrat cea mai puternică creștere din cadrul celor patru piețe cheie, vânzările PHEV urcând cu 130,6% în al treilea trimestru al anului 2021, urmată de Spania (+ 87,5%), Franța (+ 49,5%) și Germania (+ 37,5%).
Cererea de vehicule electrice hibride (HEV) a înregistrat o creștere puternică în ultimele trei luni (+ 31,5%), iar, cu aproape jumătate de milion de unități vândute, acestea rămân cele mai populare opțiuni de propulsie alternativă în termeni de volum. Această creștere a primit un impuls suplimentar din partea piețelor din Europa Centrală, unde cererea de mașini hibride a crescut cu 69,3% din iulie până în septembrie 2021.
Înmatricuțările de autoturisme cu propulsie alternativă
Vânzările de vehicule alimentate cu gaze naturale (VNG) în Uniunea Europeană au înregistrat o scădere substanțială în trimestrul trei (-48,8%), afectată în principal de scăderea cererii în Italia (-39%), care este în mod tradițional cea mai mare piață pentru acest tip de vehicule. În schimb, înmatriculările de mașini alimentate cu GPL au crescut cu 28,1%, ajungând la 62.574 de unități, performanța puternică a Franței (+103,2%) compensând o scădere în Italia (-4,7%).
CITEȘTE ȘI:
Un pas înainte pe Drumul Expres București -Târgoviște
Comentați?