Marii producători auto manifestă un optimism precaut în ceea ce priveşte creşterea pieţei auto pe parcursul anului viitor. În Europa, contracţia din ultimii şase ani a coborât nivelul vânzărilor de autovehicule cu 20% sub cel înregistrat în 2007.
Pe fondul unei creşteri economice slabe din multe ţări europene, liderii celor mai mari concerne auto se întreabă dacă diferenţa faţă de nivelul vânzărilor din 2007 va fi recuperată vreodată. „Vom ajunge, probabil, la un volum de 13-13,5 milioane de maşini comercializate în Europa. Dar piaţa nu va reveni la nivelul de 15,5 milioane. Sunt sigur!”, este de părere preşedintele Volkswagen, Martin Winterkorn.
La rândul său, Dieter Zetsche, liderul Daimler AG consideră că, în pofida creşterii de 6% din primele 9 luni ale anului, este dificil de evaluat nivelul cererii, din cauza diferitelor măsuri de stimulare a achiziţiei de vehicule noi adoptate de numeroase state europene.
Norbert Reithofer, preşedintele consiliului de administraţie al BMW, estimează că nivelul preţurilor s-a ameliorat pe piaţa europeană, dar nu într-atât cît ar fi dorit constructorii germani. Din punctul său de vedere, vor fi necesari mai mult de trei ani pentru ca vânzările să revină la cifrele anterioare crizei.
Aceeaşi viziune o împărtăşeşte şi preşedintele filialei europene a Opel, Karl-Thomas Neumann, care spune că este nevoie de „mult timp pentru recâştigarea nivelurilor pre-criză”.
La rîndul lor, producătorii francezi sunt mai puţin pesimişti. Renault se aşteaptă la o continuare a creşterii anul viitor pe piaţa europeană. „Per ansamblu, suntem mulţumiţi de rezultatele din 2014, cu o creştere de 3-4% în Europa, dacă nu chiar puţin mai mult”, arată directorul comercial al Renault, Jerome Stoll.
Comentați?