Cu o valoare de 25,61 miliarde de euro, Volkswagen Group este cea mai valoroasă marcă din industria auto globală, se arată în ediţia din 2014 a clasamentului Global Top 100, realizat de compania austriacă Eurobrand, specializată în servicii de consultanţă şi evaluare a mărcilor şi patentelor.
Brandul german a înregistrat o creştere de valoare de 10,8%, care i-a permis plasarea pe locul 21 în Top 100, câştigând, comparativ cu anul trecut, 2 poziţii în clasamentul global.
Pe locul secund în industria auto şi la foarte mică distanţă de liderul clasamentului, se află Toyota, cu o valoare de 25,6 miliarde de euro. Constructorul japonez a avut, faţă de anul trecut, o creştere importantă, de 15,2%, urcând astfel patru locuri în clasamentul mondial, de pe poziţia 26 pe 22.
Podiumul este completat de brandul altui constructor german, Daimler, a cărui valoare de piaţă se ridică la 20 de miliarde de euro. Marca Daimler se află pe poziţia 34 în clasamentul mondial, după ce a înregistrat, faţă de 2013, cel mai mare avans dintre toate cele 100 de branduri analizate. Creşterea valorii cu 20,6% i-a permis urcarea cu 9 locuri în clasamentul mondial.
Pe locurile următoare ale Topului se plasează, în ordine: BMW (18,25 miliarde de euro), Ford (14,17 miliarde de euro) şi General Motors (12,67 miliarde de euro). Comparativ cu anul trecut, primele două branduri au înregistrat scăderi ale valorii de piaţă, iar cel de-al treilea şi-a păstrat-o.
În topul celor mai valoroase mărci auto, ultimele două locuri ale clasamentului (7, respectiv 8) sunt ocupate de două branduri japoneze, Mitsubishi (11,95 miliarde de euro) şi Honda (10,42 miliarde de euro). Deşi a câştigat 21 de locuri în clasamentul mondial, Mitsubishi a înregistrat faţă de anul trecut o scădere a valorii mărcii cu 17,3%, cea mai mare dintre brandurile auto. Pe de altă parte, marca rivalilor de la Honda a câştigat în valore 6,4%, urcând în clasamentul mondial 2 poziţii.
Clasament Eurobrand Global Top 100 a fost realizat în urma analizării a peste 3.000 de branduri de companii din 16 industrii, cu comparaţii între Europa, America şi Asia.
Apple rămâne cea mai valoroasă marcă din lume cu o valoare de 113,165 miliarde de euro (în creştere cu 3% comparativ cu anul trecut).
Pe locul secund de situează Google, cu o valoare de 67,471 miliarde de euro, în creştere cu 23%, devansând astfel pentru prima dată Coca Cola, brand cu o valoare de 64,775 miliarde de euro (minus 4%).
Toate cele mai valoroase 10 branduri din lume sunt companii cu sediul în SUA.
În Europa, grupul francez de produse de lux LVMH (Luis Vuitton Moet Hennessy) rămâne cel mai valoros brand, cu o valoare de 39,251 miliarde de euro (locul 12 la nivel mondial).
În Asia, operatorul de telefonie China Mobile rămâne cel mai valoros brand , 43,929 miliarde de euro locul 11 la nivel mondial.
În total, SUA sunt reprezentate de 46 din 100 cele mai bine cotate branduri din lume, urmată de Europa, cu 41 de branduri şi Asia, cu 13 branduri.
(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, luna noiembrie 2014)
Comentați?