Advertisement

valea doftanei
Home Infrastructură Modernizarea DJ 102I Valea Doftanei – Brădet, alternativă la DN 1, ar putea începe în 2025

Modernizarea DJ 102I Valea Doftanei – Brădet, alternativă la DN 1, ar putea începe în 2025

Consiliul Judeţean Braşov a anunțat că va lua toate măsurile pentru ca în acest an să înceapă lucrările de reabilitare și modernizare a DJ 102I Valea Doftanei (jud. Prahova) – Brădet (jud. Brașov), o alternativă la DN 1, pe care se circulă cu dificultate la fiecare sfârşit de săptămână, iar varianta DN 1A nu mai corespunde necesităţilor actuale.

Szenner Zoltán, administratorul public al judeţului Braşov, şi Mihai Pascu, directorul general al Direcţiei Generale de Drumuri Judeţene şi Servicii Publice, au participat zilele trecute la o întâlnire de lucru, la sediul Consiliului Judeţean Prahova, pe tema implementării obiectivului investiţional „Reabilitare şi modernizare DJ 102I Valea Doftanei, judeţul Prahova – Brădet, judeţul Braşov”.

Întâlnirea a fost iniţiată de Compania Naţională de Investiţii „CNI” SA, societatea comercială din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei care implementează acest obiectiv investiţional, şi la ea au fost invitaţi oficiali din partea autorităţilor publice implicate – consiliile judeţene Prahova şi Braşov, primăriile Valea Doftanei şi Săcele, alături de reprezentanţi ai antreprenorului general SC Construcții Erbașu SA şi ai proiectantului.

Scopul şedinţei a fost analizarea stadiului proiectului și accelerarea implementării lui, prin parcurgerea într-un timp cât mai scurt a tuturor etapelor premergătoare demarării lucrărilor. Cu acest prilej, s-a stabilit un calendar de lucru agreat de toate părţile implicate, cu termene şi responsabilităţi clare.

În momentul de faţă, administraţiile publice judeţene din Braşov şi Prahova au definitivat coridoarele de expropriere necesare realizării drumului, astfel că pasul următor îl reprezintă emiterea de către Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor a Ordinului de Ministru prin care vor fi scoase din fondul forestier suprafeţele expropriate. Ulterior, ocoalele silvice din ambele judeţe cu suprafeţe forestiere afectate de decizia ministerială vor efectua defrişările necesare pentru asigurarea structurii rutiere, după care cele două consilii judeţene vor aproba hotărârile de predare a amplasamentelor libere de sarcini către CNI în vederea începerii lucrărilor de execuţie.

De precizat este că în sarcina Consiliului Judeţean Braşov intră asigurarea coexistenţei viitoarei infrastructuri rutiere cu reţeaua de medie şi joasă tensiune, respectiv cu cea de înaltă tensiune. Astfel, în perioada imediat următoare vor fi realizate studiile de coexistenţă, în colaborare cu DEER Electrica Transilvania Sud şi Transelectrica, în urma cărora reţelele situate pe amplasamentul viitoarelor lucrări vor fi deviate sau relocate.

O altă responsabilitate asumată de CJ Braşov o reprezintă construirea trotuarelor pe porţiunea rutieră din intravilanul municipiului Săcele, astfel că pe lista de investiţii din acest an se va regăsi realizarea Studiului de Fezabilitate pentru această lucrare.

De menţionat este că primăriile Săcele şi Valea Doftanei au emis autorizaţiile de construire pentru cele două tronsoane de drum aflate pe teritoriul lor administrativ, respectiv pentru segmentul de 12,43 km situat în judeţul Braşov şi pentru cel în lungime de 13,20 km care continuă în judeţul Prahova.

Reabilitarea şi modernizarea DJ 102I Valea Doftanei – Brădet este un obiectiv investiţional de importanţă strategică pentru îmbunătățirea conectivității între sudul şi centrul ţării, având un impact semnificativ asupra dezvoltării economice și turistice a regiunii. DJ 102I reprezintă o alternativă rutieră vitală transportului rutier, cel puţin până la construirea autostrăzii Comarnic – Braşov, în condiţiile în care valorile de trafic înregistrate între Bucureşti şi Braşov sunt de la an la an tot mai ridicate, pe DN 1 se circulă cu dificultate la fiecare sfârşit de săptămână, iar varianta DN 1A nu mai corespunde necesităţilor actuale.

La finalul lucrărilor, DJ 102I va avea o structură rutieră modernizată în totalitate. Va fi un drum cu o lăţime a platformei de 8 metri, urmând să aibă două benzi de circulaţie, acostamente, rigole, poduri şi podeţe transversale noi, accese la drumurile laterale modernizate şi spaţii de parcare amenajate.

„Modernizarea DJ 102I este un proiect prioritar pentru Consiliul Judeţean Braşov şi pentru mine, în calitate preşedinte, având în vedere că am avut iniţiativa construirii acestei legături rutiere alternative la DN 1, iar primele demersuri concrete pentru materializarea proiectului mi-au aparţinut. În toţi aceşti ani am urmărit cu consecvenţă toate etapele de lucru, atât pe partea de elaborare a documentaţiilor pentru preluarea obiectivului în portofoliul Companiei Naţionale de Investiţii, cât şi pe partea de proiectare şi realizare a tuturor tipurilor de activităţi cuprinse în proiect, care au însemnat un efort comun şi integrat din partea instituţiilor şi autorităţilor publice locale şi centrale, a finanţatorului, proiectantului, constructorului, practic a tuturor factorilor implicaţi. La nivelul Consiliului Judeţean vom face toate demersurile pentru a ne îndeplini sarcinile asumate, astfel încât în acest an să înceapă lucrările de construcţie a drumului DJ 102I pe teritoriul judeţului nostru”, a menţionat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea.

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Companiile românești intensifică accesarea fondurilor europene și investițiile în tehnologii verzi

 

Comisia Europeană va stimula cererea de vehicule electrice prin intermediul flotelor auto ale companiilor. Anunțul, pe 26 februarie

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Transalpina
Infrastructură

O nouă etapă pentru proiectul de modernizare a DN 67C – Transalpina

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit șase oferte pentru...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

6 oferte pentru proiectarea şi execuţia Lotului 2 al Autostrăzii Craiova – Filiaşi

Șase asocieri de constructori din România, Bulgaria, Italia, Elveţia, Turcia şi Ucraina...

Satu Mare – Baia Mare
Infrastructură

Un pas înainte pentru realizarea Drumului Expres Baia Mare – Satu Mare

Proiectul Drumului Expres Baia Mare – Satu Mare a primit avizul de...

Arad – Oradea
Infrastructură

Constructor desemnat în cadrul licitației pentru primul lot al Drumului Expres Arad – Oradea

Asocierea Precon Transilvania – Automagistral Pivden a fost desemnată câștigătoare a contractului...