Advertisement

Piața Unirii
Home Infrastructură Lucrările de consolidare și reabilitare a planșeului din Piața Unirii au primit Acordul de mediu

Lucrările de consolidare și reabilitare a planșeului din Piața Unirii au primit Acordul de mediu

Lucrările de consolidare și reabilitare a planșeului din Piața Unirii se vor desfășura fără impact asupra mediului, au anunțat reprezentanților Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM). Proiectul prevede execuția lucrărilor în 4 etape, pentru a afecta cât mai puțin traficul auto și pietonal din zonă.

„Conform documentației care a stat la baza solicitării de emitere a acordului de mediu, adresată de Administrația Străzilor București, din subordinea Primăriei Municipiului București, prin Primăria Sectorului 4, soluția vine cu îmbunătățirea aspectului arhitectural și microclimatului din zonă, prin prezența unei suprafețe suplimentare de apă pe zonele unde albia râului Dâmboviţa va fi reamenajată”, a spus președintele ANPM, Laurențiu Alexandru Păștinaru.

Proiectul „Regenerarea spațiilor publice în zona Piața Unirii, prin realizarea lucrărilor de consolidare și reabilitare a planșeului de acoperire a Râului Dâmbovița în Piața Unirii”, avizat de APM București, propune o intervenție etapizată, constând în desfacerea completă și refacerea, într-o soluție nouă, a structurii de rezistență, conform expertizei tehnice, înlocuirea rosturilor de dilatație, refacerea hidroizolațiilor și a sistemului de drenare și de scurgere a apelor, refacerea sistemului rutier și a spațiilor verzi.

Piața Unirii

Conform aceleiași documentații, durata de viaţă a structurii în această soluție va fi de 100 de ani, cu condiţia efectuării la timp a lucrărilor de întreţinere și reparaţii.

„Proiectul va avea în vedere etapizarea execuției în patru etape distincte successive, pentru a asigura funcționalitatea și a afecta cât mai puțin traficul auto și pietonal în zona Piața Unirii, astfel încât lucrările să nu afecteze spațiile de acces, stațiile sau galeriile de metrou existente în subteran”, a spus Directorul executiv al APM București, Simona Aldea.

Lucrările prevăzute în proiect constau în:
– desfacerea straturilor rutiere, umpluturile de pământ din zona parcului Unirii, pavaje decorative, bazine de apă, hidroizolații și rosturi existente până la structura de rezistență;
– transplantarea (pe cât posibil), dar și defrișarea arborilor din zona parcului Unirii;
– demolarea completă a planșeului existent până la nivelul terenului pentru culee și până la nivelul albiei pentru pile;
– demolarea podurilor boltite din beton înglobate în planșeu (Călărași și Șerban Vodă);
– înlocuirea structurii existente cu o structură nouă, modernă și performantă, care să răspundă tuturor cerințelor de trafic, fiabilității și capacității de tranzit a debitelor de pe râul Dâmbovița.

Lucrările aferente planşeului, care ar urma să se desfășoare pe parcursul a 24 de luni, vor urmări și mărirea capacității de tranzitare a apelor față de situația actuală, realizarea unei platforme în vederea asigurării lucrărilor de întreținere, menținerea căminului de la nivelul carosabilului sau realizarea unuia nou pentru acces la sifoane, în zona parcului.

Suprafața de intervenție va fi de 69.480 mp din care suprafața de spațiu verde afectată va fi de 36.744 mp, iar aceasta va fi reamenajată în totalitate.

Pentru protecția antizgomot se vor utiliza panouri fonoabsorbante în vecinătatea locuințelor, iar în vederea limitării disconfortului creat de praful provenit din excavații, se vor utiliza materiale (folie de plastic, plasă, etc.) pentru acoperirea pământului excavat, până la reutilizarea sau transportarea lui, după caz.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Tendințele care vor domina piața auto în următorii 15 ani. Roland Berger Automotive Outlook 2040

 

Circulația pe Transfăgărăşan se va închide pentru iarnă, începând de marţi, 12 noiembrie

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Valea Prahovei
Infrastructură

Soluții de avarie pentru traficul de pe Valea Prahovei

În condițiile în care Autostrada Ploiești – Brașov nu este gata nici...

A0 Nord
Infrastructură

Autostrada A0 Nord. Se deschide circulația rutieră pe porțiunea dintre Lotul 2 și DN 2

Începând de joi, circulația rutieră pe Autostrada de Centură București A0 Nord...

Bacău - Piatra Neamț
Infrastructură

Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț, la un pas de lansarea licitației de proiectare și construcție

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a transmis, spre validare, la Agenția...

Craiova - Pitești
Infrastructură

DEx12 Craiova – Pitești. Până la finalul săptămânii se va circula pe încă 37 km

Circulația pe 20 de km ai tronsonului 4 al Drumului Expres Craiova...