Lotul 2 al Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord ar putea fi finalizat mai devreme

Pe Lotul 2 al Autostrăzii de Centură Bucureşti (A0) Nord, lucrările începute în luna august au ajuns deja la un stadiu fizic de 8%, iar primii doi kilometri de asfalt au fost aşternuţi, a anunţat directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.
Lotul 2

„UMB a aşternut primii 2 km de asfalt pe Lotul 2 al A0 Nord. La ora actuală lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 8%, în condiţiile în care activităţile de construcţie în şantier au început anul acesta în luna august. În ritmul actual, constructorul român poate finaliza lucrările înainte de termenul contractual – 16.06.2024. Cei 19 km ai lotului 2 al A0 Nord vor face legătura între DN1 şi A3, iar până la finalizarea lotului 3, circulaţia va fi descărcată temporar în DJ 100”, a precizat Cristian Pistol.

CNAIR a semnat, pe data de 12 mai 2021, contractul cu SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade privind realizarea lotului 2 al autostrăzii de centură Bucureşti.

Valoarea contractului este de 831,92 milioane de lei, fără TVA.

Tronsonul are o lungime de 19 kilometri, între Corbeanca şi Afumaţi, iar sursa de finanţare sunt fondurile europene nerambursabile. Pe acest segment vor fi construite două noduri rutiere şi zece poduri şi pasaje.

Durata contractului este de 154 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 22 luni perioada de execuţie a lucrărilor, 120 luni perioada de garanţie a lucrărilor.

Importanţa acestui proiect rezultă din necesitatea realizării unei continuităţi între Autostrada A1 Bucureşti – Piteşti şi Autostrada A2 Bucureşti – Constanţa, dar şi în lungul coridorului IX Pan European şi realizarea unei conexiuni între Coridorul IV Pan European şi Coridorul IX Pan European.

Autostrada de Centură Bucureşti Nord (49,57 km) este împărțită în patru loturi:

Lotul 1 Dragomirești – Corbeanca (17,5 km) – proiectarea și execuția este realizată de Pizzarotti & C SpA Italia S.p.A.- Retter Projectmanagement. Deschiderea circulației este prevăzută pentru 2025.

Lotul 2 Corbeanca – Afumați (19 km) – proiectarea și execuția este realizată de SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade. Deschiderea circulației este prevăzută pentru 2024.

Lotul 3 Afumaţi – Pantelimon (8,6 km) – ofertele sunt în faza de reevaluare ca urmare a deciziei Curții de Apel București. Oferta constructorului turc IC Ictaș Inșaat Sanayi ve Ticaret AŞ, declarată câștigătoare în decembrie 2021, a fost contestată.

Lotul 4 Pantelimon – A2 (5 km) – proiectarea și execuția este realizată de SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade. Deschiderea circulației este prevăzută pentru 2024.

Construcția Autostrăzii de Centura București A0 (101 km) este divizată în două secțiuni, semi-inelul de nord (Autostrada de Centură București Nord) și semi-inelul de sud (Autostrada de Centură București Sud).

 

 

CITEȘTE ȘI:

Ce prevede schema de ajutor de stat pentru investiții destinate industriei prelucrătoare

Renault Megane E-Tech 220CP EV60 Equilibre. Biroul mobil

 

 

 

Adaugati comentariu