Advertisement

infracțiunilor rutiere
Home Infrastructură Siguranţă rutieră Lista infracțiunilor rutiere transfrontaliere va fi extinsă, iar amenzile vor depăși 70 de euro

Lista infracțiunilor rutiere transfrontaliere va fi extinsă, iar amenzile vor depăși 70 de euro

Negociatorii Parlamentului European (PE) și ai Consiliului European au ajuns la un acord informal de consolidare a cooperării statelor membre UE în investigarea transfrontalieră a infracțiunilor rutiere.

Pentru a preveni conducerea imprudentă în străinătate, regulile actualizate vor extinde lista infracțiunilor rutiere comise de șoferii nerezidenți ce declanșează asistență transfrontalieră, iar astfel șoferii periculoșivor putea fi aemndați.

Pe lângă depășirea vitezei, conducerea în stare de ebrietate sau lipsa opririi la un semafor roșu, legiuitorii UE au adăugat, printre alte infracțiuni, parcările și depășirile periculoase, depășirea unei linii continue și infracțiunile de lovire și fugă.

Asistență reciprocă și termene clare

Având în vedere că aproximativ 40% din infracțiunile transfrontaliere rămân în prezent nepedepsite, deputații europeni și-au asigurat proceduri de asistență mai solide între țările UE și obligația de a ajuta la găsirea unei persoane vinovate pentru o infracțiune rutieră. Acordul obligă țara UE să răspundă la această solicitare fără întârzieri nejustificate, dar nu mai târziu de două luni după ce a strâns toate informațiile necesare. În plus, la cererea țării în care s-a comis infracțiunea, țara UE de reședință a infractorului poate prelua încasarea amenzilor rutiere, cu condiția ca aceasta să depășească 70 de euro și să nu fi fost plătită după epuizarea tuturor acțiunilor în justiție.

Țara UE în care s-a produs infracțiunea rutieră va avea la dispoziție 11 luni de la data săvârșirii infracțiunii pentru a emite un aviz de infracțiune rutieră. Acordul enumeră, de asemenea, principalele elemente ale acestei notificări de infracțiune, care, pe lângă momentul și circumstanțele producerii acesteia, trebuie să ofere informații despre modul de contestare a amenzii.

Europarlamentarii au reușit, de asemenea, să negocieze o prevedere prin care, la 2 ani după ce noile norme vor fi transpuse în legislația națională, entităților private li se va interzice total să ajute țările UE să colecteze amenzi de trafic de la șoferii străini.

Pentru a spori transparența și a facilita punerea în aplicare a noilor norme, Comisia are sarcina de a crea, printre alte informații, un portal online care să enumere regulile, opțiunile de recurs și amenzile de circulație rutiere relevante.

„O plăcuță de înmatriculare străină nu poate fi o licență pentru impunitate pe drum. Regulile actualizate vor facilita schimbul de informații cu privire la infractorii rutieri între statele membre, asigurând în același timp șoferii acces facil la informațiile necesare prin canalele de comunicare digitale. Am reușit să extindem domeniul de aplicare al regulilor doar în acele domenii în care poate avea un impact real asupra reducerii numărului de accidente, inclusiv în cele care implică utilizatori vulnerabili ai drumurilor. Am consolidat semnificativ poziția șoferilor, cărora trebuie să li se ofere informații adecvate și în timp util, într-o limbă pe care o înțeleg, despre drepturile lor și despre procedura de contestație împotriva unei sancțiuni”, a explicat Raportorul PE Kosma Złotowski (ECR, Polonia)

Acordul preliminar trebuie încă aprobat de Consiliu European și Parlament European. Țările UE vor avea la dispoziție 30 de luni pentru a transpune noile prevederi în legislația națională și pentru a se pregăti pentru implementarea acestora.

Acordul privind schimbul transfrontalier de informații cu privire la normele privind infracțiunile rutiere completează o altă legislație a UE care privește interdicția de conducere pentru șoferii imprudenți, asupra căreia Parlamentul și-a stabilit poziția în februarie. Ambele acte legislative fac parte din pachetul privind siguranța rutieră prezentat de Comisie în martie 2023. Pachetul urmărește să îmbunătățească siguranța pentru toți utilizatorii drumului, să faciliteze aplicarea regulilor de circulație peste granițe și să modernizeze normele privind permisele de conducere.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Grupul MOL își propune să atingă neutralitatea emisiilor de carbon printr-o tranziție inteligentă

DEx Craiova – Pitești. Tronsonul Craiova – Robănești ar putea fi deschis circulației până la sfârșitul lui 2024

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

accidentate
Siguranţă rutieră

INS: Scădere uşoară a numărului de persoane accidentate mortal în incidente de circulaţie

În cursul anului 2023 s-au înregistrat 28.962 accidente de circulaţie rutieră cauzatoare...

mașinile electrice
Siguranţă rutieră

Riscul ca mașinile electrice să accidenteze pietonii este de 2 ori mai mare decât în cazul mașinilor termice. Studiu

Mașinile electrice cu baterie (BEV) și hibridele plug-in (PHEV) în modul electric...

traficul rutier
Siguranţă rutieră

Topul orașelor din România în funcție de traficul rutier. Analiză Storia

Reșița, Oradea, Brașov, Botoșani și Deva sunt orașele din România cu traficul...

siguranţa rutieră a copiilor
Siguranţă rutieră

Ghiduri de educație rutieră pentru elevi, realizate de MAI și Ministerul Educației

Ministerul Afacerilor Interne (MAI), în colaborare cu Ministerul Educației, a publicat trei...