Parlamentul European a dat ”undă verde” noilor norme UE de reducere a emisiilor de la mașini, utilitare ușoare, autobuze, camioane și remorci. Cu 297 de voturi pentru, 190 împotrivă și 37 abțineri, Parlamentul a adoptat acordul încheiat cu Consiliul privind regulamentul Euro 7 (omologarea de tip și supravegherea pieței autovehiculelor). Vehiculele vor trebui să respecte noile standarde mai mult timp, asigurându-se că rămân mai curate pe toată durata de viață.
Reducerea emisiilor, creșterea durabilității bateriei
Pentru autoturisme și autoutilitare, condițiile actuale de testare Euro 6 și limitele de emisii de evacuare vor fi menținute. Pentru autobuze și camioane, se vor aplica limite mai stricte pentru emisiile de gaze de evacuare măsurate în laboratoare și în condiții reale de conducere, cu menținerea condițiilor actuale de testare Euro VI.
Pentru prima dată, standardele UE vor include limite ale emisiilor de particule de frână (PM10) pentru mașini și camionete și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei la mașinile electrice și hibride.
O mai bună informare a consumatorilor
Un pașaport de mediu pentru vehicul va fi pus la dispoziție pentru fiecare vehicul și va conține informații despre performanța sa de mediu în momentul înregistrării (cum ar fi limitele de emisii de poluanți, emisiile de CO2, consumul de combustibil și energie electrică, autonomia electrică, durabilitatea bateriei). Utilizatorii vehiculelor vor avea, de asemenea, acces la informații actualizate despre consumul de combustibil, sănătatea bateriei, emisiile de poluanți și alte informații relevante generate de sistemele și monitoarele de la bord.
„Am realizat cu succes un echilibru între obiectivele de mediu și interesele vitale ale producătorilor. Dorim să asigurăm accesibilitatea la prețuri a mașinilor noi mai mici cu motoare cu ardere internă pentru clienții casnici și, în același timp, să permitem industriei auto să se pregătească pentru transformarea așteptată a sectorului. UE va aborda acum și emisiile de la frâne și anvelope și va asigura o durabilitate mai mare a bateriei”, a precizat raportorul Alexandr Vondra (ECR, Cehia).
Mai departe, Consiliul European trebuie să aprobe oficial și acordul înainte de a putea intra în vigoare.
La 10 noiembrie 2022, Comisia a propus standarde mai stricte privind emisiile de poluanți atmosferici pentru vehiculele cu motor cu combustie, indiferent de combustibilul utilizat. Limitele actuale de emisie se aplică mașinilor și utilitarelor ușoare (Euro 6) și autobuzelor, camioanelor și altor vehicule grele (Euro VI).
Prin adoptarea acestui raport, Parlamentul răspunde așteptărilor cetățenilor de a promova achiziționarea de vehicule electrice care respectă standarde bune de viață a bateriei, de a promova implementarea infrastructurii digitale și electrice și de a reduce dependența energetică a UE față de actorii străini.
CITEȘTE ȘI:
Grupul MOL își propune să atingă neutralitatea emisiilor de carbon printr-o tranziție inteligentă
Comentați?