Advertisement

Târgu Mureş - Ungheni
Home Infrastructură Noi licitaţii pentru drumul de mare viteză Ploieşti-Bacău

Noi licitaţii pentru drumul de mare viteză Ploieşti-Bacău

În 2018, Compania Naţional de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pregăteşte începerea construcţiei pentru drumul de mare viteză care va face legătura dintre Muntenia şi Moldova pe traseul Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău, din care se va desprinde legătura Bacău – Paşcani.

Licitaţiile pentru elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice aferente tronsoanelor Ploiesti –
Buzău (65 km) şi Buzău – Focşani (72 km) au fost lansate încă din noiembrie 2016. Din cauza contestaţiilor,
unele fiind chiar admise, întârzierile s-au ţinut lanţ.. Cu toate acestea, se estimează că în luna aprilie 2018, contractele ar putea fi, în sfârşit, semnate

În aceste zile, Ministerul Transporturilor pregăteşte lansarea procedurilor de achiziţie publică şi pentru elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice aferente tronsoanelor Focşani-Bacău (109 km) şi
Bacău-Paşcani (81 km). Potrivit Guvernului, valoarea estimată a primului proiect este de 43,03 milioane de lei cu TVA, iar a celui de-al doilea, de 32,92 milioane de lei cu TVA. Finanţările se vor face din fonduri europene nerambursabile, în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 şi din alocaţiile bugetare ale Ministerul Transporturilor (MT).

Potrivit reprezentanţilor MT, circulaţia rutieră dintre Focşani – Bacău se desfăşoară, în prezent, pe DN 2, având în profilul transversal o bandă pe sens şi un acostament consolidat de 1,5 metri care este folosit ca şi bandă
de circulaţie, iar între Bacău – Paşcani, pe DN 2 şi DN 28A care au în profil transversal o bandă pe sens.
Astfel, toate vehiculele sunt nevoite să se deplaseze cu viteza redusă de 50 – 70 km/h în zonele unde cele două
drumuri naţionale traversează localităţile, ceea ce generează mărirea timpilor de transport, poluare fonică şi
emisii de noxe.

„Datorită acestui lucru şi avându-se în vedere estimările privind accelerarea creşterii traficului în zonă, a apărut necesitatea construirii unui drum de mare viteză prin care se urmăreşte evitarea tranzitării localităţilor. Astfel, va rezulta creşterea vitezei de deplasare şi a fluenţei traficului, micşorarea timpilor de transport, cu implicaţii economice pozitive şi îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie”, spun reprezentanţii Ministerului Transporturilor.

În plus, aceştia consideră că necesitatea realizării drumului de mare viteză este susţinută şi de
autostrada care va fi realizată pe traseul Târgu Mureş – Ditrău – Târgu Neamţ – Paşcani – Iaşi –
Ungheni, ceea ce va duce la o conectivitate mai bună a traficului dintre Transilvalia, Moldova şi Muntenia.

Ulterior, CNAIR va lansa proceduri de achizitie publica şi pentru proiectarea drumului de mare viteză Paşcani
– Siret, cu o lungime de aproximativ 120 km, lucrare ce va finaliza practic Coridorul IX Pan European.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Brașov - Bacău
Infrastructură

Traseul actualizat al Autostrăzii Brașov – Bacău A13, prezentat autorităților locale

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a prezentat autorităților locale din județele...

Varianta Ocolitoare Giurgiu
Infrastructură

Construcția Variantei Ocolitoare Giurgiu intră în linie dreaptă

Contractul pentru construcția Variantei Ocolitoare Giurgiu (12,06 km) a fost semnat între...

pod peste Dunăre
Infrastructură

11 oferte pentru proiectarea celui de-al doilea pod peste Dunăre, la Giurgiu

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit 11 oferte...

Autostrada Timișoara - Moravița
Infrastructură

Autostrada Timișoara – Moravița A9. Constructor desemnat pentru lotul 2 Jebel – Moravița

Compania Porr Construct a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru construirea lotului 2...