Legea care obligă autorităţilor locale, instituţiile publice şi societăţile cu capital privat furnizoare de servicii publice de transport să achiziţioneze vehicule cu propulsii alternative a fost adoptată şi de Camera Deputaţilor, după ce proiectul primise, în 2016, girul Senatului.
Prin această lege, iniţiată de şapte parlamentari PSD şi PNL, se intenţionează reducerea poluării din aglomerările urbane, reducerea consumului de benzină şi motorină, dar şi promovarea noilor tehnologii în transport.
Conform articolului 1, autorităţile publice locale, regiile autonome şi societăţile aflate în subordinea unităţilor administrativ-teritoriale vor achiziţiona, în proporţie de minimum 30% din necesarul de achiziţii viitoare, mijloace de transport pentru călători acţionate prin motoare cu propulsie electrică, tehnologii verzi de tipul Electrice, Hybrid, Hybrid Plug-In, Hydrogen (FCV), motoare cu propulsie pe gaz natural comprimat, motoare cu propulsie pe gaz natural lichefiat şi motoare cu propulsie pe biogaz. Procentul va fi calculat din totalul numărului de autovehicule achiziţionate într-un an.
Conform legii, o cerinţă similară – minim 30% din necesarul de achiziţii viitoare – le va fi impusă, din 2020, şi societăţilor cu capital privat care furnizează servicii publice de transport local şi metropolitan sau în cadrul unei asociaţii de dezvoltare intercomunitară, inclusiv societăţilor de taxi.
De asemenea, potrivit actului normativ, 20% dintre autoturismele achiziţionate de autorităţile publice pentru deservirea parcului auto propriu vor fi acţionate prin tehnologii verzi de tipul Electrice, Hybrid, Hybrid Plug-In, Hydrogen (FCV).
Camera Deputaţilor este for decizional, legea privind promovarea transportului ecologic fiind adoptată cu 217 de voturi „pentru”, un vot „împotrivă” şi 45 de abţineri. Actul normativ a fost transmis la promulgare la finele lui 2017.
Prevederile legii se aplică începând cu anul următor celui de intrare în vigoare.
Comentați?