După ce au ieșit în stradă pentru a-și striga nemulțumirile, transportatorii au fost primiți, ascultați și le-au fost promise mai multe schimbări fundamentale în ceea ce privește legislația asigurărilor. Anexăm protocolul semnat la Guvern între reprezentanții transportatorilor și oficialități. Ce a reieșit însă, este altă poveste! Transportatorii au fost înșelați!
Redăm, în continuare, comunicatul emis de către Federația Operatorilor Români de Transport Rutier, FORT, către redacția noastră:
„Patronatele din transporturi – FORT, UNTRR, APTE2002 si APULUM prezente astăzi prin reprezentant la lucrările Comisiei de Transporturi din Camera Deputățiilor pe proiectul de lege RCA, au constatat cu stupoare ca materialul transmis de Senat către aceasta comisie a fost modificat brutal în ultimele 24 de ore.
Știrbirea proiectului inițial a fost făcuta într-o lipsă de transparentă totală chiar de către reprezentanții ASF prezenți ieri la Senat, in condițiile in care nici unul din patronatele din transporturi nu a fost invitat la discuții.
Textul care prevedea introducerea tarifului de referința ca principiu de baza in construcția tarifului de prima RCA a dispărut fata de forma inițială negociata cu transportatorii, fiind de fapt un „copy-paste” din Ordonata de Urgenta a Guvernului care prevede ca tariful de referința sa funcționeze doar pentru o perioada de 6 luni, ceea ce este inacceptabil din punct de vedere al transportatorilor. O alta modificare este legata de dispariția plafonului de 25% raportat cheltuielilor administrative si de vânzare a ploițelor, ce fusese acceptat inițial in forma negociata cu Comisia de Buget Finanțe a Senatului.
În numai două săptămâni, după proteste și audieri, o parte dintre senatori își bat joc de piața de transport, modificând total netransparent ceea ce anterior fusese agreat și asumat. Totodată nici Ordonanța de Urgență publicată ieri in Monitorul Oficial, nu corespunde proiectului inițial de OUG publicat de Ministerul de Finanțe, varianta publicata în Monitorul Oficial nefiind funcțională, întrucât, exact la articolul care menționa termenul de 6 luni în care ar funcționa tariful de referința, stabilește ca acesta să fie cu caracter orientativ si nicidecum obligatoriu a fi alocat ca plafon maximal. La alineatul 2 al aceluiași articol 18 este în mod eronat menționat art. 34, alin. 3, in loc de art. 36 alin. 3. FORT, UNTRR, APTE2002 și APULUM au cerut astăzi membrilor Comisiei de Transporturi din Camera Deputățiilor amânarea votului si întocmirii raportului pe varianta transmisa de Senat, tocmai pentru faptul ca a fost modificata brutal si netransparent, lucru pe care cu majoritatea celor prezenți, Comisia de Transporturi l-a agreat.
Exista însă riscul ca aceste amânări sa conducă la o perioada de peste 6 luni de zile până la care acest act normativ extrem de important să fie aprobat și publicat, motiv pentru care FORT, UNTRR, APTE2002 și APULUM fac un apel către toți parlamentarii din Senat si Camera Deputățiilor, indiferent de culoarea politica să își asume principiile stabilite inițial, astfel încât acest act normativ sa îmbunătățească cu adevărat pe termen lung piața asigurărilor RCA, înlocuind abuzurile cu normalitatea.
Totodată privitor la Ordonanța de Urgență, FORT, UNTRR, APTE2002 si APULUM consideră că publicarea acesteia a fost amânată special pentru a depăși momentul protestelor transportatorilor și solicită public explicații Guvernului legate atât de eroarea din actul normativ publicat, cât și de modul în care va fi aplicată plafonarea tarifelor și nivelul acestora.”
Pe scurt, după ce le-au fost promise modificări, parlamentarii le-au făcut o surpriză transportatorilor schimbând termenii înțelegerii. De precizat că schimbările au avut loc la parlament, nu la Guvern.
Comentați?