Volumele nou finanţate prin leasing la nivel european au ajuns la 314,9 miliarde euro în 2015, în creştere cu 9,4% faţă de anul precedent, arată datele publicate de Diplomat Consult Part of Invigors EMEA.
Potrivit Chestionarului Statistic Anual al pieţei, efectuat şi dezvoltat de către Leaseurope, organismul reprezentativ al leasingului european şi al industriei „rent a car”, recuperarea business-ului de leasing în 2015 este o caracteristică la nivel european. Aceasta a fost cel mai evidentă în segmentul de leasing pentru autovehicule, majoritatea pieţelor naţionale înregistrând creşteri de două cifre, în timp ce finanţarea echipamentelor în leasing indică discrepante de creştere între ţări.
Finanţările noi în leasing pentru autoturisme au crescut cu 15,9% în 2015, comparativ cu 2014. O creştere mai lentă, dar totuşi viguroasă pe ansamblu, de 11,3% a fost cea pentru vehiculele comerciale.
„Piaţa europeană de leasing a menţinut o performanţă puternică în 2015, rezultând în volume totale nou finanţate care depăşesc pragul de 300 de miliarde euro pentru prima dată din 2008. Acest lucru arată în mod clar că întreprinderile apelează din ce în ce mai des la leasing pentru a finanţa investiţiile. În plus, leasingul pentru persoane fizice câştigă cota de piaţă, o tendinţă manifestată, în special, în sectorul automobilelor. Cu toate acestea, rezultatele mai modeste observate în alte categorii de echipamente par să reflecte o pauză a investiţiilor de capital în anumite sectoare, având în vedere activitatea economică redusă. După mai mulţi ani la niveluri scăzute, investiţiile europene au crescut cu 3,4% în 2015, dar este de aşteptat să se aplatizeze, din nou, pe termen scurt”, a explicat consilierul principal în statistică şi afaceri economice al Leaseurope, Jurgita Bucyte.
În comparaţie cu nivelul creşterii anuale al pieţei de leasing la nivel european, creşterea anuală de 21%, la nivelul României, este mai mult decât dublă.
Creşterea volumului nou finanţat în România a fost susţinută de finanţarea vehiculelor comerciale, în timp ce, conform raportului Leaseurope ponderea cea mai mare, la nivel european, o deţin autoturismele. Aceasta este dovada orientării societăţilor de leasing din România spre finanţarea agenţilor economici şi mai puţin a persoanelor fizice.
Comentați?