La cât ajunge dauna medie pentru accidentele din parcare

Aproape jumătate dintre accidentele auto se produc în parcare, iar principalele cauze sunt legate de dimensiunea maşinii şi vizibilitatea slabă din jurul acesteia. În astfel de cazuri, dauna medie RCA se ridică la aproximativ 1.700 euro, iar cea Casco ajunge la 2.100 euro.



malus


Peste 40% din accidentele auto soldate doar cu daune materiale au loc în timpul manevrării maşinii în parcare, marea majoritate a incidentelor producându-se atunci când se efectueaza mişcări în marşarier – peste 70% din daunele RCA şi aproximativ 85% din daunele Casco.

În 8 din 10 cazuri, accidentele sunt produse în timpul manevrelor sau la ieşirea din parcare (84%), cele de la intrarea în locul de staţionare (16%) fiind mult mai rare.

Potrivit unei cercetări efectuate de Continental AG şi Centrul Allianz pentru Tehnologie, şoferii cu vârsta de peste 65 de ani produc cu 30% mai multe accidente în parcare sau în timpul manevrelor de parcare, comparativ cu cei cu vârsta cuprinsă între 25 şi 64 de ani.

În cadrul studiului au fost analizate aproape 3.500 accidente de circulaţie, cercetarea fiind susţinută de Universitatea de Ştiinţe Aplicate din Munchen şi de Universitatea Tehnică din Munchen.

Cele mai multe accidente, la manevre în marşarier

Aproape jumătate din daunele RCA (41,7%) au rezultat din lovirea unui autovehicul staţionar de către un altul, atunci când acesta din urmă realizează parcarea cu spatele, iar una din cinci manevre ale şoferilor (20,1%) a avut drept consecinţă ciocnirea a două maşini, atunci când acestea se deplasau cu spatele pentru a ieşi din parcare.

„Frecvenţa acidentelor care au loc în parcare, ca urmare a manevrelor de parcare, a crescut cu peste 30% pe parcursul ultimilor 10 ani. Aceste accidente ajung să reprezinte până la 44% din daunele RCA ce se soldează cu pagube materiale şi 39% din daunele Casco”, explică autorii studiului.

Dauna medie RCA pentru aceste accidente se ridică la aproximativ 1.700 euro, în vreme ce dauna medie Casco în astfel de situaţii ajunge la 2.100 euro.

Furgonetele si SUV-urile, mai frecvent implicate

Proporţia daunelor RCA cauzate de accidente produse în parcare şi care implică vătămări corporale este cu 4% mai mică decât cea a daunelor RCA ce implică numai daune materiale. Cu toate acestea, accidentele auto care implică pietoni sau biciclişti pot cauza răni grave.

Notabil este faptul că aceste accidente, conform concluziilor studiului, au fost cauzate exclusiv de manevre în marşarier. Pietonii care au fost afectaţi într-o mai mare măsură (două treimi) sunt cei cu vârsta de peste 65 de ani.

Principala cauza a creşterii numărului de accidente ce se petrec în parcare, în timpul manevrării maşinii este reprezentată de schimbarea formei autovehiculelor şi de creşterea continuă a urbanizării. În ultimele decenii, a existat tendinţa de a construi maşini mai late şi mai lungi, în vreme ce spaţiile de parcare au rămas la fel. Analizele arată faptul că furgonetele şi SUV-urile sunt implicate mai frecvent în accidente petrecute în timpul parcării şi manevrelor din parcare. Proporţia acestui tip de accidente este mai mare cu 30% comparativ cu ponderea accidentelor ce implică maşini mici sau compacte. În plus, vizibilitatea şoferilor a fost redusă considerabil, în special prin parbrizul din spate şi prin geamurile laterale, ca urmare a schimbărilor de structură şi design.

Cum pot fi evitate accidentele

Studiul arată că numeroasele sisteme de asistenţă la parcare, instalate în autovehicule, sunt de folos doar într-o oarecare măsură atunci când este vorba de evitarea accidentelor în timpul parcării. Aceste sisteme nu acoperă lateralele maşinii şi astfel nu iau în calcul o serie de riscuri. În plus, numeroşi soferi se bazeazş prea mult pe sistemele de asistenţă la parcare şi adesea nu reacţionează suficient de repede.

”Sisteme inteligente de asistenţă a şoferului, aşa cum este cazul asistenţei automate de parcare şi a sistemului autonom de frânare de urgenţă, ar putea contribui semnificativ la reducerea riscului în viitor”, explică Wolfgang Fey, director al Segmentului Surround View în cadrul Driver Assistance Systems Continental.

 

 

Adaugati comentariu