Home Piaţa auto Flotă verde Kia devine primul producător de echipamente originale auto (OEM) care testează public tehnologia pașaportului pentru baterii la nivel de celulă

Kia devine primul producător de echipamente originale auto (OEM) care testează public tehnologia pașaportului pentru baterii la nivel de celulă

Kia Europe desfășoară primul test public al unui pașaport pentru baterii la nivel celular, ca cercetare preliminară. Această premieră tehnologică asigură transparența în ceea ce privește bateriile automobilelor electrice, oferind date detaliate și în timp real despre starea de sănătate a fiecărei celule a bateriei.

Un pașaport pentru baterie permite urmărirea stării de sănătate (SoH – State of Health) în timp real, diagnosticarea reparațiilor în timp real și trasabilitatea completă pe tot parcursul ciclului de viață al bateriei. Pentru șoferii de automobile electrice, acest lucru duce la beneficii precum o durată de viață extinsă a bateriei, o întreținere mai accesibilă și un nivel mai ridicat de încredere la cumpărarea sau vânzarea de automobile electrice second-hand.

„Kia își propune să stabilească un nou standard pentru clienți în ceea ce privește transparența și performanța bateriilor”, a declarat Marc Hedrich, președinte și CEO al Kia Europe. „Prin testarea pașapoartelor pentru baterii la nivel de celulă, obținem informații despre beneficiile pe care le putem oferi clienților noștri în ceea ce privește deținerea unui automobil. De asemenea, pe lângă avantaje precum durata de viață extinsă a bateriei, vom construi și o relație de încredere.”

Separat de această cercetare preliminară, Kia a înființat o organizație internă dedicată, care reunește experți din întreaga companie, pentru a dezvolta propriul serviciu privind pașaportul pentru baterii, în colaborare cu parteneri din întregul lanț valoric al bateriilor pentru automobile electrice și din rețelele aferente. Pașaportul pentru baterii Kia va depăși cerințele de reglementare prin includerea unor date suplimentare legate de siguranță, asigurând un standard exemplar care stabilește un punct de referință pentru industrie. Kia intenționează să ofere acest serviciu pentru toate modelele EV/HEV vândute în Europa până în februarie 2027, conform cerințelor regulamentului UE privind bateriile.

Teste cu un model real Kia

Pentru test, un model Kia EV3 echipat cu un sistem de monitorizare Dukosi a celulelor bateriei a fost expediat din Coreea de Sud în Europa, ajungând în Germania în februarie. Automobilul de testare este capabil să monitorizeze și să transmită date în timp real pentru fiecare celulă a pachetului de baterii și să le încarce în pașaportul său digital pentru baterii.

Odată ce datele sunt încărcate, utilizatorii, mecanicii, autoritățile de reglementare, printre alții, pot accesa informații în timp real despre starea de sănătate a bateriei prin intermediul sistemului de infotainment al mașinii. Pentru a asigura acuratețea și trasabilitatea pe tot parcursul ciclului de viață al bateriei, sistemul se actualizează automat după orice lucrare de reparație. Pentru a accesa datele din pașaportul bateriei colectate în timpul testului, a fost utilizat un mediu pilot de partajare a datelor dezvoltat de TNO.

Delft University of Technology, împreună cu Hyundai Motor Group, a coordonat testarea colaborativă a pașaportului. Sistemul ar putea fi configurat și pentru alte aplicații, cum ar fi un model diferit de mașină, interoperabilitatea cu o altă marcă sau chiar aplicarea într-un sector diferit.

Un studiu de cercetare european comun, cu mai mulți parteneri, pentru maturitatea pașaportului pentru baterii

În spatele testelor privind pașaportul pentru baterii se află o inițiativă de cercetare colaborativă la nivelul UE, care vizează pilotarea și învățarea despre provocările și oportunitățile implementării pașaportului UE pentru baterii într-un context real, cu participarea mai multor părți interesate. Integrarea tehnică și platforma de administrare a pașaportului pentru baterii, pentru a asigura transferul securizat al datelor între sistemele automobilului și părțile interesate, a fost gestionată de furnizorul global de piese auto Hyundai Mobis și Hyundai Motor Group.

Un studiu de probă, realizat în colaborare cu proiectul DATAPIPE, finanțat de UE, precum și cu ARN (organizația olandeză de responsabilitate a producătorilor pentru analiza mașinilor și bateriilor la sfârșitul ciclului de viață al acestora), a explorat modul în care pașapoartele digitale pentru produse ar putea fi benefice în viitor. În prezent, pașaportul UE pentru baterii cuprinde peste 100 de atribute de date.

Mai inteligent, mai ieftin și mai curat pentru clienți

Comparativ cu sistemele convenționale de monitorizare care măsoară doar starea de sănătate a întregului pachet de baterii sau modul, soluția Kia colectează și afișează date pentru fiecare celulă. Această colectare aprofundată a datelor oferă diverse beneficii clienților. Cu informații despre starea de sănătate în timp real, clienții pot identifica și rezolva din timp problemele de întreținere. Acest lucru poate duce la o durată de viață extinsă a bateriei și la reducerea costurilor pe termen lung.

Precizia sporită a monitorizării bateriei permite, de asemenea, reparații specifice fiecărei celule. Acest lucru permite înlocuirea celulelor individuale în loc de module complete, economisind atât timp, cât și bani. Pentru proprietarii de automobile electrice second-hand, datele în timp real despre baterie sporesc încrederea în performanța automobilului, ceea ce, la rândul său, susține valori de revânzare mai mari. Acest nivel de transparență avizează deciziile privind reutilizarea și reciclarea bateriilor. Acest lucru facilitează menținerea bateriilor automobilelor electrice pe piață pentru o perioadă mai lungă de timp și reduce deșeurile.

Testul Kia stabilește un nou standard pentru modul în care producătorii auto pot îmbina conformitatea cu valoarea pentru client. Prin transparență la nivel de celulă, diagnosticare în timp real și o abordare în timp real a partajării datelor, compania deschide calea către un ecosistem de automobile electrice mai sustenabil.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

mașini electrice
Analize de piațăFlotă verde

Aproape jumătate dintre români nu ar lua în considerare achiziționarea unei mașini electrice

Deși UE intenționează să interzică până în 2035 vânzările de vehicule noi...

Managerii de flote
Flotă verdeIndustrie auto

Managerii de flote vor utilitare ușoare electrice cu viteze mai mari de încărcare

Managerii de flote au solicitat producătorilor de vehicule comerciale ușoare electrice (eLCV)...

Tesla
Analize de piațăFlotă verde

Tesla, pe piața europeană: de la dominația incontestabilă la prăbușirea vânzărilor

A existat o vreme când Tesla întruchipa avangarda mobilității electrice, dominând incontestabil...

mașini electrice mici
Flotă verdeJuridic

Comisia Europeană va anunța în 10 decembrie cum va introduce categoria de mașini electrice mici

În luna decembrie, Comisia Europeană va dezvălui o nouă categorie de mașini...