Advertisement

accidente masini flota - floteauto
Home Infrastructură Siguranţă rutieră Jumătate din accidentele cu mașini de flote sunt cauzate de angajați

Jumătate din accidentele cu mașini de flote sunt cauzate de angajați

Poate că unora li s-ar părea normal acest lucru în România. Însă, în cazul de față, vorbim de un studiu realizat într-una dintre țările europene în care se vând foarte multe mașini noi anual. Este vorba despre Marea Britanie, unde se pare că e cazul ca firmele care dețin parcuri auto să ia măsuri mai drastice pentru creșterea standardelor de conduită la volan pentru șoferii mașinilor.

Compania britanică Lex Autolease a realizat un studiu bazat pe statisticile accidentelor din 2013 din Anglia, ajungând la o concluzie destul de surprinzătoare, dacă ne gândim că, în țările vestice, legislația și educația rutieră sunt la un nivel foarte crescut. Conform specialiștilor, 49% dintre accidentele în care au fost implicate mașini de flotă au fost cauzate de șoferii acestora.

Vorbind pe cifre, anul trecut, din cele aproape 45.000 de accidente în care au fost implicate mașini de flotă, peste 20.000 i-au avut vinovați chiar pe angajații companiilor care dețineau mașinile respective. Un sfert din aceste accidente (24%) au însemnat accidente cu alte mașini, circa 3.000 de șoferi tamponând din spate alte mașini, iar 2.000 lovind alte mașini în timpul manevrelor cu spatele. În circa 10% dintre accidente a fost vorba de impacturi cu stâlpi, garduri sau poduri, pe fondul neglijenței sau oboselii la volan. Doar 0,7% din accidente au implicat coliziuni cu bicicliști, un procent mai redus decât accidentele cu bicicliștii pe care le provoacă șoferii obișnuiți, cu mașinile personale.

accidente masini flota - floteautoDin punct de vedere al costurilor, companiile au cheltuit în 2013 mai mult de 25 de milioane de lire sterline (circa 33 de milioane de euro) pentru reparații, înlocuirea vehiculelor, despăgubirile pentru mașinile accidentate și pentru victimele rezultate. Circa 2,5 milioane de lire sterline sunt ”adjudecate” de accidentele în care nu au fost implicate alte mașini sau persoane.

Ca o concluzie generală, specialiștii care au realizat acest studiu trag un semnal de alarmă și consideră că este necesară o politică mai drastică din partea companiilor pentru a crește standardele comportamentului la volan al angajaților. Cu precădere e nevoie de o analiză mai amănunțită a impactului pe care îl au stresul și oboseala de la birou, presiunile de încadrare în timpii de livrare sau distragerea atenției provocată de noile tehnologii de comunicare din mașini. Minimizarea riscurilor de accidente ajută, până la urmă, nu doar scăderea pierderilor financiare, ci și o creștere a siguranței oamenilor.

Foto: Surachai (freedigitalphotos.net)

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MAE
Siguranţă rutieră

MAE: Recomandări privind trecerea frontierelor bulgare pentru perioada 20 iulie – 15 septembrie

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetăţenii români care intenţionează să călătorească în...

Autostrada A3
Siguranţă rutieră

Trafic închis pe Autostrada A3, în perioada 18-19 iulie. Rutele alternative

Centrul INFOTRAFIC din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române informează că în...

antidrog
JuridicSiguranţă rutieră

Guvernul modifică Ordonanţa de urgenţă privind siguranţa rutieră. Testele antidrog și returnarea permiselor

În ședința de joi, Guvernul va modifica Ordonanţa de urgenţă privind siguranţa...

giurgiu-ruse
Siguranţă rutieră

Miercuri încep lucrările de reparație pe Podul Giurgiu – Ruse. Durata estimată, 730 de zile

Lucrările de reparație pe tronsonul bulgar al Podului Giurgiu – Ruse încep...