Iveco a venit în forță la Hanovra cu două produse noi: noua gamă de autobuze Evadys și camionul prototip Z truck, care prefigurează viitorul transportului greu ecologic.
Evadys
Evadys vine să completeze gama de autobuze Iveco, fiind poziționat între Crossway și Magelys. Evadys a fost proiectat să acopere cererea tot mai mare de autobuze și autocare atât pentru traficul regional și național, cât și pentru cel local sau de distanțe medii al serviciilor de turism. Aceștia aveau nevoie de un vehicul combinat, de calitate, cu caracteristici de interurban/excursii.
Pe scurt, a fost proiectat să asigure rutele medii, cu opriri dese, care nu sunt tocmai potrivite pentru autocarele de turism, dar sunt suficient de mari astfel încât să asigure performanțe și confort călătorilor.
Noul Evadys va fi produs în fabrica Iveco din Vysoke Myto, în Republica Cehă, alături de gama Crossway.
Evadys împarte aceeași lungimi de caroserii cu Crossway, de 12 și, respectiv, 12,96m, o lățime de 2,55m și o înălțime de 3,46m cu tot cu instalația de aer condiționat. Din punctul de vedere al siguranței, Evadys este dotat cu toate sistemele actuale (ABS, ASR, ESP, LDWS) și respectă normele R66.02 (siguranță structurală și rezistență la răsturnare). Pentru a fi mai ușor de manevrat, Evadys oferă atât o aerodinamică mai bună cât și o volantă cu masă dublă, necesară pentru susținerea cuplului motor și atenuarea zgomotelor și vibrațiilor produse de lanțul cinematic. Caroseria este protejată anti-coroziv prin cataforeză, rezistența împotriva ruginii mărind automat și valoarea de revânzare, un factor important în economia vehiculelor de transport.
Motorizarea este asigurată de un propulsor Cursor 9 de 400 CP. O diferență majoră a lui Evadys față de Crossway este dată de înălțimea podelei, situată la 1142 mm de la sol față de 860 mm sau 1400 mm la Magelys HD. Prin urmare, față de Crossway are cale de bagaje mai mari cu 3 metri cubi și deschidere paralelă a capacelor de cale. În funcție de varianta de uși existentă și de lungimea vehiculului, volumul calelor variază între 10,2 și 12 metri cubi, la care se adaugă un volum al policioarelor interioare de 1,8 metri cubi.
Din gama de opționale amintim frigiderul din bord, cafetiera, kicineta, monitoarele, porturile USB pentru pasageri și, desigur, WI-Fi on-board.
Pentru ușile de acces sunt oferite trei variante: una cu ușă dublă la mijloc, una cu ușă simplă pentru modelele echipate cu toalete și o variantă cu ușă simplă la partea din spate a mașinii.
Iveco Z
Camioanele devin din ce în ce mai ecologice, iar Iveco dorește să dovedească tot mai mult că poate face camioane mai ecologice decât autoturismele. Fiind unul dintre cei mai importanț producători de camioane alimentate cu gaz natural lichid, Iveco Z era și normal să fie dotat cu un astfel de propulsor, care nu doar că are emisii foarte mici, dar provin și din resurse regenerabile. Z Truck este alimentat cu Bio-LNG, rezultat în urma procesării de materiale vegetale. Rezervoarele de carburant existente la bordul mașinii sunt suficiente pentru 2.200 km, fără emisii de CO2. Motorizarea este asigurată de un propulsor de 460 CP și 2000 Nm, cuplate la o cutie de viteze robotizată cu 16 trepte. Tot pentru confortul șoferului, Z Truck este propus și cu o funcție de conducere autonomă, utilă mai ales pe autostrăzi, șoferul putând folosi acel timp pentru odihnă. Sau, cine știe, această funcție poate fi foarte utilă pentru a schimba, din mers, șoferii.
Cabina este construită în jurul necesităților șoferului, fiind o adevărată garsonieră de drum cu pat, duș, bucătărie, frigider, chivetă și chiar un sistem de entertainement. Atunci când este oprit, cabina de la Z Truck se extinde cu jumătate de metru în spate, mărind automat spațiul necesar șoferului.
Comentați?