Advertisement

telematice
Home Administrare flote 5 sfaturi de la WebEye România pentru a avea o flotă mai eficientă

5 sfaturi de la WebEye România pentru a avea o flotă mai eficientă

Creşterea gradului de utilizare a flotei este cu siguranţă una dintre priorităţile unui manager de transport. Conform BeyeNetwork,  creşterea cu 1% a disponibilităţii de transport a unei flote de 600 de camioane echivalează cu venituri suplimentare de peste un milion de dolari.

Sfatul WebEye România: maximizează activitatea flotei pentru a fi productiv şi competitiv

 

levente-gall-webeye-floteautoChiar dacă gestionaţi o flotă mai mică, de 25 de camioane de exemplu, tot veţi economisi 40.000 de dolari. Un bun management al flotei impune astăzi utilizarea soluţiilor telematice, o condiţie absolut necesară care vă asigură un avantaj net faţă de competitorii care încă ezită să îmbrăţişeze tehnologia de ultimă generaţie”, consideră Levente Gall, director de vânzări WebEye România, provider de soluţii telematice.

Iată, în cele ce urmează, un ghid pentru eficientizarea afacerii şi maximizarea profitului, propus managerilor de flote de către WebEye România, pe baza experienţei solide de lucru a companiei cu foarte mulţi transportatori români şi străini.

Buna gestionare a unei flote depinde de multe variabile precum: pretenţiile clienţilor, condiţiile de trafic etc. WebEye, datorită experienţei sale semnificative în relaţia cu transportatorii, a identificat oportunităţile şi provocările care apar în activitatea acestora.

De aici au rezultat câteva sfaturi practice pentru eficientizarea activităţii.

1. Setează obiective măsurabile

Dacă vrei să-ţi îmbunătăţeşti serviciile, este obligatoriu să porneşti de la obiective măsurabile. Nu poţi îmbunătăţi ceva ce nu poţi măsura, de aceea trebuie să ai în vedere următoarele:

– Kilometri parcurşi – încercaţi să alegeţi drumul optim. Cu cât parcurgi mai puţini kilometri, cu atât mai mult poţi optimiza consumul de combustibil şi poţi reduce numărul curselor.

– Consumul – chiar dacă puteţi estima de cât combustibil aveţi nevoie în funcţie de numărul de kilometri parcurşi, este imperativ să măsori în continuare consumul de combustibil.

– Evită „rush hours” – alegerea orelor când traficul nu este la intensitate maximă poate reduce semnificativ consumul. Aşadar, cel mai bine este să poţi găsi un echilibru între cerinţele clienţilor şi orele la care alegi să trimiţi transportul.

– Transport gol/vehicul încărcat – conform unui studiu realizat de Universitatea Heriot-Watt din Marea Britanie, în 22% din timp vehiculul este gol, iar media încărcăturii de marfă este de 56%. Aşadar, găseşte echilibrul dintre timpul de încărcare şi de descărcare a mărfii pentru a reduce pierderile.

– Focus pe cifre  – odată ce ţi-ai stabilit obiectivele măsurabile, analizează datele de parcurs pentru a vedea unde poţi face îmbunătăţiri.

2. Alege mărimea potrivită pentru vehicule

S-a demonstrat cu cifre că o flotă care conţine maşini de acelaşi calibru este mai puţin eficientă.
Poate fi dificil pentru flote mici să corespundă cerinţele clienţilor şi uneori transportatorii pot fi influenţaţi să cumpere vehicule de aceleaşi dimensiuni. Şi totuşi, realitatea este că flotele cele mai eficiente trebuie să aibă vehicule de dimensiuni diferite pentru a preveni folosirea greşită a lor în funcţie de tipul de marfă pe care îl au.

3. Fă ca fiecare drum să conteze

Poţi reduce spaţiul neutilizat şi timpii morţi dacă te asiguri că livrările coincid cu returnările de marfă, dar şi prin planificarea volumului şi tipului de marfă. Cu toate acestea, trebuie să fii conştient că îmbunătăţirile de utilizare a flotei pot fi minimizate dacă marfa returnată trebuie descărcată de fiecare dată când se face o livrare. De aceea este important ca orice astfel de activităţi să fie planificate cu grijă, iar vehiculul dvs. să aibă compartimentele stabilite în funcţie de fiecare tip de marfă. De asemenea, timpul necesar pentru a planifica încărcarea vehiculului trebuie să fie bine balansat cu timpul pierdut de şoferi. Ultimele programe şi soluţii telematice vă pot face acest proces mult mai uşor şi mai rapid.

4. Poţi împărţi încărcătura de marfă?

Foarte multe companii aleg azi să împartă costurile prin transportarea mărfurilor cu aceleaşi vehicule, la comun. Poţi face asta şi de unul singur, dar mai bine ai identifica parteneri cu care să împarţi practic costurile transportului. De asemenea, poţi folosi şi 3PL (Third-party logistics), o decizie care îţi poate asigura economii consistente. Ai grijă însă cu cine te asociezi, în funcţie de tipul mărfurilor pe care doreşti să le expediezi, pentru a nu rata obiectivul de a livra marfa la timp.

5. Fii flexibil!

În cazul în care lanţul de aprovizionare suferă modificări, atunci trebuie să fii capabil să planifici traseul în cel mai bun mod posibil. De asemenea, poate fi necesar să faci schimbări de ultim moment din cauza traficului, accidentelor sau a vremii neprielnice. Multe dintre companiile care au flote folosesc soluţii telematice pentru a se asigura că aleg cea mai bună rută. Un alt beneficiu notabil este acela că şoferii  sunt informaţi  în timp real în legătură cu orice modificări care pot apărea pe traseu.

 

WebEye Telematics Group

Lider regional în domeniul soluţiilor telematice, grupul a fost înfiinţat în Ungaria în 2001 şi cuprinde astăzi diviziile WebEye, SpedMart, DataFlow şi BestWay. În 2006 a avut loc primul pas de extindere pe piaţa europeană ca parte a grupului WebEye Telematics Group, care dezvoltă soluţii în domeniul informatizării transporturilor. În prezent, WebEye activează în 14 ţări din Europa şi are peste 45.000 de sisteme telematice implementate.

Transportatori care au apelat la soluţiile telematice WebEye

În 2016, WebEye România a câştigat peste 200 de clienţi noi. Din portofoliul WebEye România fac parte, printre alţii, companiile: Dianthus, Filip, Luar, International Transporte Popovici, Transcom, LPX Trans, PanKarpathia, Fornetti Romania, Galassini Romania, Viator&Vektor, Rodbun, Havi Logistics, Smithfield, Tiger Amira, Linde, Maracana, Maschio Gaspardo. La nivel internaţional grupul lucrează pentru clienţi ca: Spar, Schwarzmuller, Metro, Linde, Tesco, Sara Lee, British American Tobacco, Holcim, MF Cargo, Revesz Group, Waberer’s Szemerey, BHS Trans, Gebruder Weiss, DHL.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, septembrie 2016)

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Dataforce
Administrare flote

Responsabilitățile managerilor de flotă au devenit tot mai extinse și mai complexe. Studiu Dataforce

Aproximativ patru din cinci manageri de flotă spun că responsabilitațile lor au...

vacanța
Administrare flote

Problemele tehnice cu mașina nu trebuie să vă strice vacanța. Opt recomandări utile

Înainte de a pleca în vacanța de vară, mulți oameni sunt copleșiți...

electrificarea flotelor corporative
Administrare flote

Vehiculele electrice pot pierde până la 30% din autonomie pe vreme foarte caldă

Vehiculele electric nu își pierd din autonomie doar pe vreme extrem de...

bateriilor
Administrare floteFlotă verde

Durata de viață a bateriilor o depășește pe cea a vehiculelor electrice pe care sunt montate. Studiu

Marea majoritate a bateriilor vehiculelor electrice au o durată de viață mai...