Ioan Rus: Până în 2018, autostrăzile vor lega Moldova şi sudul României de Transilvania

Ministerul Transporturilor va prezenta Guvernului, în această săptămână, varianta finală a Master Planului General de Transport, iar, probabil, în următoarea şedinţă a Executivului va fi expusă şi strategia de implementare.



tudose

Potrivit ministrului de resor, Ioan Rus, în luna martie, documentului va fi trimis Comisiei Europene pentru obţinerea avizului în ceea ce priveşte finanţarea investiţiilor necesare.

 

ioan-rus-pana-in-2018-autostrazile-vor-lega-moldova-sudul-romaniei-transilvania-floteauto
Master Planul General de Transport a fost finalizat

Pentru implementarea Master Planului General de Transport, Guvernul mizează pe pe fonduri europene, pe resurse bugetare, pe parteneriate publice private, concesiuni şi credite de la instituţiile financiare internaţionale.

„Eu cred că nu vor fi probleme legate de finanţarea acestui plan, pentru că, în acest moment, avem soluţii cu care să începem aceste proiecte, desigur etapizat — vom vedea în documentul de implementare — şi vom avea cu siguranţă bani să le ducem la bun sfârşit”, a declarat ministrul Transporturilor, Ioan Rus, pentru Agerpres.

 

În momentul de faţă, la Bruxelles, este deschis un apel pentru proiecte de infrastructură finanţate prin Mecanismul Interconectarea Europei cu o valoare totală de aproape 12 miliarde de euro. Până pe 26 februarie, statele membre trebuie să transmită propunerile lor de proiecte, care vor fi evaluate de cei de la Comisia Europeană.

Potrivit lui Ioan Rus, România va susţine, în prima fază, proiectele de cale ferată Braşov-Sighişoara şi Braşov — Predeal şi Dunărea, şenalul navigabil pe sectorul româno-bulgar.

„Asta înseamnă aproximativ 1,8 miliarde de euro. Vom vedea dacă în procesul acesta de selectare a proiectelor mai putem pune ceva sau dacă mai trebuie modificat ceva. Asta este ceea ce, în acest moment, avem fixat ca şi nevoie a noastră imediată, pentru că suntem extrem de interesaţi de finalizarea Culoarului IV Pan-European de cale ferată şi, de asemenea, de programul de transformare a Dunării într-o zonă navigabilă 365 de zile pe an, nu 250 sau 260″, a explicat şeful Transporturilor.

În ceea ce priveşte reţeaua de autostrăzi, Ioan Rus susţine că o investiţie prioritară este autostrada Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş.

„În măsura în care refacerea studiului de fezabilitate se va finaliza extrem de rapid sau se vor finaliza secţiuni, avem prioritate zero pentru începerea lucrărilor. Le vom scoate la licitaţie în aşa fel încât cel care va începe să şi proiecteze, să şi execute cât mai rapid cu putinţă şi vom împărţi pe tronsoane, şi aşa mai departe, ca să fie mai multe firme implicate, astfel încât să grăbim termenul de finalizare a acestei lucrări”, a precizat acesta.

Ministrul Transporturilor consideră că termenul de finalizare atît pentru autostrada Iaşi-Târgu Mureş, cât şi pentru Sibiu-Piteşti este 2018.

„Este un orizont optimist, dată fiind complexitatea lucrărilor, dar să vedem. În măsura în care o să reuşim să facem lucrarea pe tronsoane şi o să putem implica mai multe companii în finalizarea lucrărilor. Eu sper să reuşim ca, până în 2018, să avem legături între Moldova şi Transilvania şi între sudul României şi Transilvania, a punctat Ioan Rus.

 

 

Adaugati comentariu