Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 6,7% în trimestrul IV din 2023 comparativ cu trimestrul IV din 2022, arată datele publicate, luni, de Institutul Național de Statistică (INS).
Astfel, în trimestrul IV 2023, comparativ cu trimestrul IV al anului 2022, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creṣteri la toate categoriile: la categoria mopede ṣi motociclete cu 16,1%, la categoria autoturisme cu 6,4% ṣi la categoria autobuze și microbuze cu 6,0%.
În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creṣteri la categoria autobuze ṣi microbuze cu 33,7% ṣi la categoria mopede ṣi motociclete cu 18,8% ṣi scăderi la categoria autoturisme cu 0,4%.
Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile: la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 8,0%, la categoria autotractoare cu 7,3% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 6,6%.
Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 19,5%, la categoria autotractoare cu 10,2% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 9,8%.
Faţă de trimestrul III 2023, în trimestrul IV 2023, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scădere cu 3% la vehiculele pentru transportul pasagerilor ṣi cu 1,3% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.
Vehicule înmatriculate în circulaṭie, la sfârṣitul trimestrului IV 2023
Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului IV 2023, în proporție de 61,9%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 10,7%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 34,3%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 23,8% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 26,0% au fost clasificate Non-Euro.
Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 28,4%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 40,4%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 23,7% au fost clasificate în norma Non-Euro.
Înmatriculările noi de vehicule rutiere cuprind înregistrările de vehicule noi, inclusiv ale celor achiziṭionate în leasing, precum ṣi înregistrările de vehicule second hand din import, clasificate conform categoriilor comunitare de vehicule.
Datele nu includ reînmatriculările datorate schimbării proprietarului în urma vânzării autovehiculului, tramvaiele şi troleibuzele, vehiculele militare, remorcile din agricultură şi vehiculele de locuit.
CITEȘTE ȘI:
Emiterea rovinietelor şi peajelor prin serviciul SMS al RCS & RDS se suspendă din 5 februarie
Guvernul vrea să elimine plafonul maxim de 500.000 de lei pentru păgubiții RCA
Comentați?