Înmatriculările de autoturisme noi
Home Piaţa auto Analize de piață Înmatriculările de autoturisme noi au crescut, în primele opt luni, cu 5,2%

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut, în primele opt luni, cu 5,2%

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut, în primele opt luni, cu 5,2% comparativ cu perioada similară de anul trecut, arată datele publicate marți de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Totodată, în intervalul analizat, autoturismele “electrificate” au avansat cu 89,3%, realizând o cotă de piață de 20,6%, iar categoria vehiculele comerciale ușoare și minibuse a scăzut cu 16,9%.

După evoluţia importantă a primelor luni, august 2022 vine cu o scădere de 22,5% a înmatriculărilor de autovehicule faţă de anul precedent, scădere înregistrată după 5 luni de creştere de la începutul acestui an. Raportat la anii anteriori, luna august 2022 este în creştere cu 10,9% faţă de perioada similară din anul 2020 şi cu 47,4% în scădere faţă de august 2019.

În piaţa naţională, Top 10 mărci, autoturisme + autovehicule comerciale, după opt luni din 2022, este condus de Dacia – cu 24.412 de unităţi, urmată de Ford (8.198), Toyota (7.243), Renault (6.634), Hyundai (6.607), Volkswagen (5.884), Skoda (5.508), Mercedes Benz (4.699), Peugeot (2.832) şi Kia (1.982).

I. Autoturismele, care reprezintă aproximativ 84% din total, au consemnat, în luna august 2022, un volum de 12.448 de unităţi, cu 22% mai puţin decât în luna similară din 2021.

Înmatriculările de autoturisme noi

Segmentarea pe clase. După primele opt luni ale anului 2022, observăm o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează: Clasa A (+202,0%), Clasa B (-11,5%), Clasa C (-2,1%), Clasa D (+11,3%), Clasa E (-9,9%), Clasa F (+9,3%), , SUV (+6,8%), MPV (+79,1%) și Clasa Sport (+17,2%), raportat la perioada similară din anul anterior.

Înmatriculările de autoturisme noi

În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu 44,5%, în creştere cu 0,7% faţă de 2021, urmat de Clasa C (26%, -1,9%) şi Clasa B (17,5%, -3,3%).

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele opt luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 3,3% faţă de perioada similară din anul anterior, până la o pondere de 65,7%. Totodată, autoturismele echipate cu motoare diesel înregistrează o scădere de 33,6%, raportat la perioada de referinţă, cu o cotă de 13,6% din total.

Înmatriculările de autoturisme noi

Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plugin), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns să deţină, după opt luni din 2022, o cotă de piaţă de 20,6%, care depăşeşte cu 7% şi 5.773 de unităţi cota deţinută de motoarele diesel. Autoturismele full electrice deţin o cotă de 7,8% din piaţă, în perioada analizată, faţă de anul 2021 când reprezentau doar 2%.

 

APIA

Potrivit APIA, ca şi în anul 2021, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme în general, cele „verzi” au performat, în 2022, achiziţiile din această categorie aproape s-au dublat (+89,3%) comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor 100% Electrice (+309,8%) şi a celor plug-in hybrid (+59,6%).

În clasamentul celor mai vândute autoturisme 100% electrice pe primul loc se află Dacia Spring, cu 3.526 unităţi (creştere de 54 ori faţă de primele opt luni din anul trecut), urmat de Tesla Model (3.340 unităţi), Volkswagen e-UP! (332), Hyundai Kona (299) şi Renault Zoe (179).

Pe segmentul autoturismelor Plug-in, în top de află: Ford Kuga – cu 271 unităţi (+129,7%), Renault Captur (181 de unităţi, -5,7%), Mercedes Benz GLE (172 de unităţi, +72%), Hyundai Tucson (152 de unităţi, +72,7%) şi Mercedes Benz GLC (150 de unităţi, +22%).

Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc modelul Toyota Corolla – cu 1.704 de unităţi (+13,1% faţă de 2021), apoi Toyota C-HR – cu 1.390 de unităţi (+5,9%) şi Toyota RAV4 – cu 1.129 de unităţi (+15,9%).

În primele opt luni ale anului în curs, cele mai multe achiziţii de autoturisme au fost realizate de către persoanele juridice (58% din total), diferenţa de 42% fiind în dreptul persoanelor fizice.

II. Autovehicule comerciale ușoare

Această categorie de autovehicule înregistrează, în august 2022, o scădere de 35,6% față de luna august 2021. Pe ansamblul celor opt luni din acest an, se remarcă o scădere de 16,9%, care consemnează o evoluție opusă faţă de cea a autoturismelor (+5,2%).

În acest context, majoritatea mărcilor și modelelor sunt în teritoriul negativ în raport cu perioada similară a anului trecut.

APIA

 

 

CITEȘTE ȘI:

Primăria Sectorului 3 a reluat licitația pentru cele 18 mașini electrice

Se închide temporar circulația pe DN 7, pe raza localității Titu, în intervalul orar 07.00 – 22.00

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

vehicule electrice
Analize de piață

Creșterea pieței de vehicule electrice va încetini din cauza reducerii subvențiilor

Creșterea pieței globale de vehicule electrice va încetini la 27,1% în 2024,...

Înmatriculările de autoturisme noi
Analize de piață

ACAROM: Înmatriculărilor de autoturisme noi au scăzut cu 2,6% în primele 2 luni

Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 2,6%, în primele două luni...

înmatriculările
Analize de piață

România, locul 14 în UE la înmatriculările de autoturisme noi în luna ianuarie 2024

În luna ianuarie 2024, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au...

vehiculelor electrice
Analize de piață

De ce încetinește adoptarea vehiculelor electrice. Analiză eToro

Încetinirea adoptării vehiculelor electrice pe baterii este un fapt recunoscut atât de...