În luna februarie a acestui an, înmatriculările de vehicule comerciale noi au scăzut în Uniunea Europeană. Comparativ cu 2020 s-a înregistrat un regres de 15,7%, până la 131.874 de unități.
Datele furnizate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) relevă că, exceptând vehiculele comerciale grele, toate segmentele au înregistrat scăderi. Cele patru piețe cheie din regiune au suferit, de asemenea, pierderi: Spania (-23,3%), Franța (-21,4%), Germania (-8,1%) și Italia (-4,8%).
La nivelul întregului an, cererea de vehicule comerciale în UE a scăzut cu 13,5%. Astfel că totalul de unități înmatriculate a fost de 257.127 de unități. Piețele reprezentative din regiune au înregistrat deficit și în această perioadă. Ponderile sunt următoarele: Spania (-21,9%), Franța (-19,3%), Germania (-5,8%) și Italia (-2,8%).
Vehicule comerciale ușoare noi (LCV) de până la 3,5 t
Luna trecută, vânzările de autoutilitare noi în UE au înregistrat o altă scădere cu două cifre (-18,2%). Potrivit ACEA, principalul motiv este faptul că producătorii au continuat să sufere de pe urma penuriei de semiconductori.
Privind cele patru piețe principale din UE, Spania (-27,1%), Franța (-23,6%) și Germania (-12,0%) au înregistrat pierderi de două cifre, în timp ce Italia (-6,3%) a înregistrat o scădere mai modestă.
În primele două luni ale anului, înmatriculările de vehicule utilitare ușoare noi au scăzut cu 16,3% în Uniunea Europeană, însumând 206.345 de unități. Toate piețele majore din regiune au înregistrat scăderi, Spania înregistrând cea mai mare scădere (-27,1%).
Declin și în segmentul camioanelor medii și grele, progres pentru cele de peste 16 tone
Și cererea de camioane medii și grele a scăzut în Uniunea Europeană. Declinul a fost de 1,5%, până la 23.124 de unități. În schimb, pe primele două luni ale anului, în UE au fost înmatriculate 46.639 de camioane noi. Cifră care înseamnă o creștere de 1,2% față de anul precedent.
Vânzările în februarie de vehicule utilitare grele (16 tone și peste) noi au fost singurele în progres. Și au înregistrat o creștere modestă (+0,4%), ajungând la 19.690 de unități. La nivelul primelor două luni din 2022, înmatriculările de vehicule comerciale grele din UE au crescut cu 4,1%, însumând 40.270 de unități în total. Mai multe detalii despre acest segment, puteți citi pe Cargo & Bus.
Comentați?